חדשות הארץמבזקים

העיתונאי והפרשן רוני דניאל הלך לעולמו בגיל 73

העיתונאי והפרשן לענייני ביטחון של חדשות 12, רוני דניאל, הלך לעולמו בפתאומיות בגיל 73, ככל הנראה על רקע אירוע לבבי. רוני דניאל היה מבכירי הכתבים בחברת החדשות מיום הקמתה. דניאל הותיר אחריו אישה ושלושה ילדים.

דניאל נולד באוקטובר 1947 בבגדאד, עיראק. אביו נפטר כשהיה בן חודשיים, ובשנת 1950, כשהיה בן שלוש, עלה לישראל עם אמו. דניאל גדל בקיבוץ מעוז חיים, ובאוקטובר 1965 התגייס לצה”ל לגדוד 906 של הנח”ל.

בגדוד עבר מסלול הכשרה כלוחם, קורס מ”כים חי”ר וקורס קציני חי”ר, ןבתום הקורס שב לנח”ל והיה למפקד מחלקה. במלחמת ששת הימים לחם בקרב אום-כתף בחזית המצרית, נפצע מרסיסים אך חזר לחזית.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בשלהי שנות השישים היה למפקד פלוגה ולחם במלחמת ההתשה. במלחמת יום הכיפורים, זמן קצר לאחר שחרורו מצה”ל, נלווה ככתב קול ישראל לגדוד 51 במבצע קינוח. מאוחר יותר מונה על ידי יורם יאיר למפקד גדוד מילואים של גולני, בהמשך שירת כמג”ד בחטיבת הנגב וכסמח”ט במילואים. הוא הוא בעל דרגת סא”ל במילואים.

דניאל החל בשנות ה-70 לעבוד בתחום העיתונות בקול ישראל. בשנות ה- 80 כיהן שם כראש חטיבת החדשות ובהמשך החל לעבוד בגלי צה"ל. בראשית שנות ה-90 השתלב בתוכנית "תיק תקשורת" בטלוויזיה החינוכית ובשנת 1993 מונה לכתב לענייני צבא וביטחון של חברת החדשות. מאז הפך לאחת הדמויות המזוהות ביותר עם החברה, כאשר כמעט בכל ערב הופיע בטלוויזיה בשעות הפריים טיים.

בהודעת "חברת החדשות" נכתב: "חברת החדשות מבכה את מותו של חברנו, הפרשן הצבאי רוני דניאל, שהלך לעולמו היום בגיל 73. רוני, יליד 1947, היה הפרשן לענייני צבא וביטחון של חברת החדשות מאז היווסדה ב-1993, יהי זכרו ברוך".

ראש הממשלה נפתלי בנט ספד לו: "רוני דניאל, האיש ששילב עיתונות עם פטריוטיות וציונות, הלך היום לעולמו. רוני לא היה רק פרשן צבאי. הוא היה קולה של תקופה אחרת, של ארץ ישראל הטובה, של אהבת המדינה ושמירה על ביטחונה, של הקיבוץ והעיר גם יחד. ביקר כשצריך, נתן מילה טובה כשהגיע. הוא יחסר לכולנו על המרקע, ובלבבות. תנחומיי למשפחה וחיבוק גדול. יהי זכרו ברוך".

נשיא המדינה, יצחק הרצוג, ספד: ״להיות ישר והגון זו לא הבלחה של רגע זו דרך חיים״. כך תיאר בפניי רוני דניאל את תפיסת עולמו בהודעת הוואצאפ האחרונה שכתב לי לפני מספר שבועות. איבדנו את פס הקול הייחודי, הישר והבוטח, ההגון והמקצועי של עיתונאי אוהב אדם, אוהב המדינה ואוהב העם. רוני דאג במשך שנים, מדי יום ביומו לכל חייל וחיילת ולביטחונה של מדינת ישראל מאז היה לוחם ומפקד במלחמת ששת הימים ועד יומו האחרון. תנחומיי הכנים והדואבים למשפחתו של רוני ולכל אוהביו הרבים. יהי זכרו ברוך!."

שר הביטחון, בני גנץ סיפר: "לפני שבועיים פגשתי את רוני דניאל. הוא לא פתח בשיחה על ביטחון המדינה, הוא סיפר לי בעצב שהוא דואג למדינה. בכאב הוא שיתף אותי בצער שלו על מצוקת החקלאים, בגעגועים שהוא חש לממלכתיות הישראלית. רוני צמח מהשטח, ומעמדו נבנה במשך שנים על בסיס יושר, אנושיות ומקצועיות. הוא לחם במלחמת ששת הימים ויום הכיפורים, הגיע לכל מקום בו היו חיילים, סיקר את ביטחון ישראל בשגרה ובחירום. בעשרות שנים של עבודה, ידע רוני להיות קודם כל בן אדם. אתגעגע אליך רוני, לפטריוטיות, לאהבת הארץ והערכת היושר. אתגעגע לחברות. יהי זכרך ברוך."

מלשכת העיתונות הממשלתית נמסר: "לשכת העיתונות הממשלתית אבלה על פטירתו בטרם עת של העיתונאי והכתב הצבאי הוותיק רוני דניאל ז"ל, מבכירי עולם העיתונות התקשורת הישראלית לאורך עשרות בשנים. רוני התבלט בדיווחיו האמינים והמקצועיים וזכה להערכה רבה בקרב בכירי הצבא כמו אצל צופיו ומאזיניו הרבים. בשם כל עיתונאי ישראל אנו שולחים את תנחומינו לבני משפחתו. יהי זכרו ברוך."

בעולם התקשורת נפרדו מחברם הכתב הצבאי רוני דניאל ז"ל:

ניר דבורי כתב: ‏"אבד לי חבר".

עמית סגל ספד: ‏"אם אני צריך לסכם את רוני דניאל, זה הסיכום: הוא האיש שרצה לא להתקלקל. היה לו חוש צדק והייתה לו ציונות בריאה, והוא היה הפרשן היחיד שהכרתי שגם חרש שדות וגם הוביל חיילים לקרב וגם שידר משחקי כדורסל, אני כבר מתגעגע. לא אשכח אותך רוני".

יאיר שרקי סיפר: ‏"כולם יכתבו על רוני דניאל העיתונאי והפרשן הבכיר, אבל בשבילי הוא כמו דוֹד שנהג בי מהרגע הראשון בפרגון ובחברות שהתפתחה לשיחות טלפון ארוכות על צבא ויהדות ועל שכול, הקנטות (ועצות) על זוגיות, מתכונים (כן כן) רכילות ברנז׳אית וגם בדיחות קבועות. כמעט תמיד על סיגריה מגולגלת, כבר מתגעגע".

קרן מרציאנו כתבה: ‏"המילים נגמרות והדמעות לא מפסיקות".

יואב קרקובסקי: ‏"כילד האזנתי לרוני דניאל מגיש בקורטוב של הומור וציניות את בחצי היום ברשת ב. זה היה מופע לימודי להאזין לו מראיין. אחר כך פגשתי אותו בשטח ככתב רשת ב בצפון בימי מתיחות – רוני היה מגיע לגזרה. זכורים לי תדרוכים בפיקוד סיור בשטח ופלאפל אצל שמעון עמר בקריית שמונה. רוני תחסר מאוד"..

בן כספית ספד: ‏"האיש שכולו לב הלך מאיתנו, ונשבר, נשבר הלב. נוח בשלום, רוני".

שלי יחימוביץ' סיפרה: ‏"רוני דניאל קלט אותי (יחד עם רזי ברקאי), באבירות ובנדיבות, ככתבת טריה שהגיעה מבאר שבע לתל אביב, ומאז היה חבר. החספוס לא מנע ממנו להיות טוב לב. איש מצחיק ביותר, עיתונאי שלא התבייש להיות פטריוט גם כשזה לא היה באופנה, שהפך לדמות אהובה על הכל. עצוב מאוד. הדמעות חונקות את הגרון".

אוהד חמו ספד: ‏"אני עצוב באופן שאי אפשר לתאר. אתה תחסר לי עם השיחות אצלך בחדר, ההומור, הניתוחים על הנעשה בשכונה שלנו, ההקנטות, ובעיקר הלב הענק של אדם שהיה מצפן מוסרי בחברה הישראלית. ועל זה שאני כותב עליך בטוויטר היית יורד עלי. אבל לוקח את הסיכון. רוני, אני אוהב אותך".

אלון בן דוד ספד בכאב: ‏"אח. אבא. חבר אמיתי. לוחם. עיתונאי. פטריוט. ויותר מכל: בנאדם. אי אפשר היה שלא לאהוב אותך. לא מאמין שככה חתכת מאיתנו. תחסר לי עד אחרון ימי".

גלי צה״ל אבלה על פטירתו של העיתונאי רוני דניאל

מגלי צה"ל נמסר: "רוני דניאל היה מבכירי עולם התקשורת הישראלי והוביל בעשייתו החדשותית בכלל ובתחום הצבאי בפרט. פטירתו בטרם עת היא אבדה גדולה לכולנו. גלי צה״ל שולחת תנחומים ומשתתפת בצער המשפחה, החברים והעמיתים בחברת החדשות של ערוץ 12. יהיה זכרו ברוך."

צילום מסך: ערוץ 12

תגובה אחת

  1. קשה לתאר את עולם העיתונות והתקשורת בלי רוני דניאל ז"ל. יהי זיכרו של האיש היקר הזה ברוך!!!

Back to top button