מבזקיםצבא וביטחון

הובא למנוחות אלוף (בדימוס) אלעד פלד ז"ל

הלוויתו של האלוף (בדימוס) אלעד פלד ז"ל התקיימה היום (שלישי) בטקס צבאי, בבית הקברות בקרית ענבים. פלד ז״ל נפטר אתמול בן 93 במותו והותיר אחריו בת ואח. חייו היו שזורים בחיי המדינה, משורות הפלמ״ח דרך כל תפקידי הפיקוד ומלחמות ישראל. צה"ל מצדיע לו על פועלו, מורשתו ותרומתו רבת השנים לביטחון ישראל.

סגן הרמטכ"ל, אלוף הרצי הלוי ספד לאלוף פלד ז״ל: ״יותר מ-93 שנה שאתה אלעד מלווה את הפרויקט הציוני, צבר, יליד ארץ ישראל 1927. לא מלווה במבט, אלא בעשייה החוצבת בסלע שניים מנכסי צאן הברזל שלנו – הביטחון והחינוך. בביטחון, מגיוס להגנה, חווית פיקוד קרבית, מאתגרת מאוד בצפת, קצין אג״ם פיקוד הדרום במבצע קדש, מח״ט גולני, מפקד המכללות ומפקד אוגדה 36 במלחמת ששת הימים."

הלווית האלוף אלד פלד ז"ל
צילום: דובר צה"ל

הוסיף סגן הרמטכ"ל: "זה ממש מעורר השתהות, אני רק חושב כמה הייתי לומד, לו הייתי רק הצל שלך בכל אלה. בחינוך, עשייה רבה כמנכ״ל משרד החינוך, שכולה נתינה והתבוננות צופה פני עתיד. יש שינויים שצפית ועיצבת להם פתרונות עוד בטרם הובנו. פעלת ויזמת תכנית לשילוב נוער מאזורים חלשים יותר בבתי ספר איכותיים – בני נוער רבים, חווים לך את שינוי מסלול חייהם."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
הלווית האלוף אלד פלד ז"ל
צילום: דובר צה"ל

לסיום אמר: "האגדה שלך אלעד, והאגדה המשותפת שלך עם אשתך זימרה ז״ל, מספרת את אחד מהסיפורים היפים והמרשימים של המעשה הציוני, הקמת המדינה וביסוסה בביטחון ובחינוך. האגדה נחתמת היום, כאן בקריית ענבים, ואנו בצה״ל נשוב ונקרא בה״.

הלווית האלוף אלד פלד ז"ל
צילום: דובר צה"ל

קורות חייו של אלוף בדימוס אלעד פלד ז"ל:
אלעד פלד ז"ל נולד בשנת 1927 בישראל. בשנת 1944 התגייס לשורות הפלמ"ח. במלחמת העצמאות שימש כמפקד מחלקה וכסגן מפקד פלוגה בגדוד השלישי "הגליל" של חטיבת "יפתח" בפלמ"ח. הוא לחם עם יחידתו בקרבות באזור צפת וסייע בכיבוש העיר טבריה. בהמשך היה לסגן מפקד הגדוד ולחם בחזית הדרומית נגד הצבא המצרי במבצע "יואב".
1949-1950 – פיקד על גדוד בחטיבת מחוז ירושלים.
1951-1952 – עמד בראש ענף המודיעין הקרבי במחלקת המודיעין.
1952-1955 – היה בצוות ההקמה של המכללה הבין-זרועית לפיקוד ולמטה ונמנה בין מפקדיה הראשונים.
1955-1956 – עבר השתלמות מקצועית בצבא צרפת.
1956-1958 – שירת כקצין אגף המבצעים של פיקוד הדרום.
1958-1960 – שירת כמפקד חטיבת גולני
1960-1962 – עמד בראש מחלקת המבצעים במטה הכללי.
1965-1967 – שירת כמפקד המכללה לביטחון לאומי וכמינוי משנה פיקד על עוצבת ״געש״ במלחמת ששת הימים.
בשנת 1968 – השתחרר אלוף (בדימוס) אלעד פלד ז"ל מצה"ל. במלחמת יום הכיפורים בשנת 1973 גויס בגיוס חירום כעוזרו של מפקד פיקוד
המרכז.

Back to top button