מבזקיםפוליטי / מדיני

ח"כ לימור מגן תלם בנאום בכורה: הבנתי שלחיות בעולם הדוגמנות זה לשלם מחיר נפשי כבד

ח"כ לימור מגן תלם (ישראל ביתנו) נאמה במליאת הכנסת את נאום הבכורה שלה.

בנאומה אמרה: "אני הייתי חלק ממה שמכונה העולם הזוהר של דוגמנות. הייתי ילדה טובה חיפה, קצרתי הצלחות ותארים, עבדתי ברחבי העולם והצגתי את ישראל בכבוד בתחרות יופי בינלאומית. אבל מהר מאוד הבנתי שלחיות בתוך העולם הזה זה לשלם מחיר נפשי כבד מאוד. בכל חדר ההלבשה וההיערכות לתצוגה, המשפטים שהדהדו בחלל האוויר תמיד היו מה את אוכלת? למה את אוכלת? כמה את אוכלת? לי הספיק זמן קצר בעולם הזה בחרתי לעזוב אותו."

ח"כ מגן תלם הוסיפה: "המציאות הזו הולכת להשתנות, ברתימה של הגורמים הרלבנטיים לשינוי המסר, שמועבר לנו לחברינו ולילדנו. שיש אידיאל יופי אחד ויחיד שאליו יש לשאוף וכל מי שאינם עומדים ברף הזה מוקעים ומובכים. המסר הזה אינו רק שקרי ושגוי המסר הזה הוא מסוכן. הוא לא רק פוגע באותה קבוצת נערים ונערות הסובלים ממצב אקוטי של הפרעות אכילה, הוא פוגע בכולנו כחברה. עבור אנשים הסובלים מהפרעות אכילה המסר הזה הוא לא פחות מהרסני."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בנוסף אמרה: "עלינו לתמרץ חברות אופנה לשדר אנושיות, לא רק מודל. לעודד גופי שידור לקיים שיח ציבורי בנושא להכניס את נושא דימוי הגוף לתוכנית הלימודים לספק הכשרות לצוותי החינוך וההוראה ומערכת שחייבת לתת מענים גם להתמודדויות הרגשיות של הילדים והילדות שלנו, לא רק קוגניטיביות. לעזור לבנות ובני הנוער שלנו לאהוב את עצמם."

Back to top button