מבזקיםפוליטי / מדיני

ארגון 'בצלמו': להשעות את טיבי לחצי שנה מהכנסת, הוא הפר את הכללים

הכנסת סערה שלשום (שני) כאשר ח"כ אחמד טיבי ניהל את המליאה מתוקף תפקידו כסגן יו"ר הכנסת. ח"כ בן גביר שעלה לנאום נדרש על ידו להגיד אדוני היו"ר אך הוא סרב ובעקבות כך החלו חילופי דברים קשים שבהם אף כונה מחבל הוא אף נגרר והורד מהדוכן בצעד חסר תקדים. לאחר מכן אף ח"כ אורית סטרוק הוצאה אף היא מהמליאה.

לטענת טיבי הנוהל קובע שחייבים להגיד "אדוני היו"ר". הוא אף קיבל גיבוי לדבריו מיושב ראש הכנסת מיקי לוי שציין ש"לא ניתן לעבור לסדר היום על האלימות המילולית והפיזית של בן גביר".

מטעם ארגון 'בצלמו' נטען שבעוד אחמד טיבי דרש לשמור על הכללים הוא בעצמו הפר אותם פומבית. כללי הכנסת בשיתוף עם משטרת ישראל קובעים שעל כל ח"כ שעולה להר הבית חלה חובה לעדכן את קצין הכנסת קודם, אשר מעביר מיידית את הבקשה למפקד המחוז אשר מחליט אם לאשר או לדחות. חרף זאת, שבוע שעבר עלה טיבי ביום תשעה באב להר הבית, קצין הכנסת מציין שהוא הודיע לח"כ טיבי על הנוהל הזה ממש לאחרונה אך למרות זאת קצין הכנסת במכתב מיוחד ששלח ליועמ"ש בצלמו עו"ד מיכאל ליטווק מציין ש"לא היה מודע לבירוא וכמובן לא תיאם זאת מול המשטרה".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

עוד נמסר מטעם ארגון 'בצלמו' כי "למרבה האבסורד נאומו של בן גביר שנקטע היה אמור לדבר בדיוק על אי ציות לכללים של אחמד טיבי."

שי גליק, מנכ"ל 'בצלמו', שלח מכתב ליועמ"ש הכנסת וליו"ר הכנסת, במכתב הוא מתאר את השתלשלות האירוע ומציין ש"לאחמד טיבי שמצפצף על כללי הכנסת בפומבי אין שום זכות להטיף על ציות לכללים. נודע לנו שוועדת האתיקה הודיע שברגע שתתכנס הועדה זה יהיה הדיון הראשון שיעלה על שולחן הוועדה עקב חומרת הדבר וסיכון חיי האדם שבו." בנוסף הוא דרש להשעות את טיבי לחצי שנה מכל ישיבות המליאה.

שי גליק, מנכ"ל בצלמו, מסר: "לא ייתכן שמי שהפר את הכללים מוגדר כמנצח ומי שרק רצה לדבר על זה נענש ומורחק מהכנסת. אחמד טיבי הינו מועד להרחקת אנשי ימין בעבר כבר הוריד מהדוכן את ח"כ משה פייגלין ואת השר זאב אלקין. האיש משתמש בתפקידו הממלכתי כאחרון העבריינים הפוליטיים ואינו ראוי לנהל ישיבות מליאה."

צילום: ערוץ הכנסת

Back to top button