מבזקיםספורט

היסטוריה: המתעמל הישראלי ארטיום דולגופיאט זכה במדליית הזהב באולימפיאדת טוקיו

המתעמל הישראלי ארטיום דולגופיאט הבטיח לפני זמן קצר (ראשון) את זכייתו במדליית זהב ראשונה והיסטורית בענף ההתעמלות בישראל. דולגופיאט ביצע תרגיל קרקע בתוצאה של 14.933, ועמד על הפודיום כש'התקווה' הושמעה בפעם השנייה בלבד בהיסטוריה במשחקים האולימפיים.

ראש הממשלה, נפתלי בנט בירך: "תודה ארטיום! עשית היסטוריה כחול לבן. ברכות לארטיום דולגופיאט על זכייתו במדליית זהב כעת באולימפיאדת טוקיו. גאווה ענקית והתרגשות גדולה לכל עם ישראל. שירת התקווה תתנגן מיד באולם ההתעמלות בטוקיו, ודגל ישראל יונף גבוה".

שר התרבות והספורט, חילי טרופר בירך: "ארטיום עשה הסטוריה באולם ההתעמלות! אני מלא הערכה למתעמל האדיר הזה, שעובד קשה ובצניעות כבר שנים, ומגיע להישג חסר תקדים עם מדליה ראשונה לישראל בענף זה, ולא סתם מדליה – מדליית זהב! יש לאחל לכולנו שדרך ההצלחה חסרת התקדים של ארטיום נוכל לפתח עוד יותר את הענף בישראל".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

אביו של ארטיום, אולג, בירך אותו בדמעות וחייך: "יכולת לעשות את התרגיל טוב יותר. הלב קופץ, אין מילים לתאר את ההרגשה. הוא הגשים את החלום שלו ושלי"

ארטיום עצמו אמר לאחר הטקס הענקת המדליות כי " הייתי לחוץ מזה מכך שהתרגיל לא יספיק למדליה. ניסיתי להתרכז ולעשות את שלי, תודה לכולם."

(צילום: Photo by LOIC VENANCE / AFP

Back to top button