חדשות הארץמבזקים

נשיא המדינה בטקס פרסי בלווטניק למדענים: אני קורא לכולם לצאת להתחסן

נשיא המדינה יצחק הרצוג, השתתף היום (ראשון) באירוע הכרזת זוכי תחרות פרס בלווטניק למדענים צעירים בישראל. פרסי בלווטניק מעלים על נס מדענים ומהנדסים צעירים ומבטיחים באמצעות ציון הישגיהם יוצאי הדופן ועידוד חדשנותם המחקרית. עוד נשאו דברים נשיאת האקדמיה הלאומית הישראלית למדעים פרופ' נילי כהן ונשיא האקדמיה למדעים בניו-יורק פרופ' ניקולס דירקס.

בפתח דבריו התייחס הנשיא לחיסון המשלים אותו קיבל עם רעייתו לפני מספר ימים: "אנו מרגישים ברי מזל לחיות בתקופה ובמדינה שבה המדע נתן לנו את האפשרות להתחסן נגד וירוסים וגרסאותיהם. אני רוצה בהזדמנות זו לקרוא לכולם מעל גיל שישים, לצאת להתחסן, למען בריאותכם ובריאות יקיריכם ולבריאות כל החברה שלנו. להתחסן הוא ביטוי אמיתי של ערבות הדדית ואחריות הדדית."

עוד הוסיף הנשיא: "אף שנגיף הקורונה הזכיר לנו שאולי איננו יודעים אילו איומים חדשים או שינויים דרסטיים עשויים להופיע מחר, אנו יכולים להיות בטוחים כי היכולות המדעיות שלנו, יחד עם החוסן הלאומי והשותפויות הבינלאומיות שלנו, יהיו המפתח להתגברות עליהם. מדע הוא אוניברסלי. אבל היה לו גם תפקיד חשוב במיוחד ביכולת של ישראל לשרוד ולשגשג. המשאב הלאומי הגדול ביותר של ישראל כמו תמיד היה כושר ההמצאה, הרוח החדשנית והנחישות שלנו למצוא פתרונות לאתגרים בלתי אפשריים לכאורה," אמר הנשיא בגאווה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בסוף דבריו הודה הנשיא לקרן בלווטניק ובירך את הזוכים: "ברכותיי החמות לכל מקבלי הפרסים הראויים. המחקר והתגליות שלכם מהווים מקור לגאווה לאומית, הבטחה אזורית ותקווה בינלאומית. אני מצפה לראות את המשך הפירות של עבודתכם. מזל טוב לכולכם. תודה רבה."

נשיא המדינה בטקס פרסי מדע
צילום: מארק ניימן/ לע״מ
נשיא המדינה בטקס פרסי מדע
צילום: מארק ניימן/ לע״מ
נשיא המדינה בטקס פרסי מדע
צילום: מארק ניימן/ לע״מ

Back to top button