מבזקיםפוליטי / מדיני

נתניהו: בזמן שהספורטאים שלנו מצטיינים, הממשלה מצטיינת במחיקת הישגים

יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו נאם בדיון 40 החתימות במליאת הכנסת.

את נאומו החל נתניהו בקריצה לאולימפיאדה בטוקיו ואמר: "אני מברך את הספורטאים שלנו על הישגים אדירים באולימפיאדת טוקיו, הבאתם הרבה גאווה לכולנו הרבה כבוד למדינה שלנו. אבל בזמן שהספורטאים שלנו מביאים הישגים עולמיים, הממשלה הנוכחית מצטיינת במחיקת הישגים עולמיים. אם הייתה אולימפיאדה לכישלונות בינלאומיים, הממשלה הזאת הייתה משיגה לפחות עוד 3 מדליות זהב. מדליית זהב לבנט על כישלון עולמי בקורונה, מדליית זהב ללפיד על כישלון עולמי מול איראן ומדליית זהב לליברמן על כישלון עולמי בכלכלה. נכשלה בקורונה, נכשלה מול איראן ונכשלה בכלכלה עם העלאת מיסים ומחירים על חשבון כל אזרחי ישראל. הממשלה הזאת היא שיאנית העולם בכישלונות. בקורונה, במאבק נגד איראן, בכלכלה, כל כך הרבה כישלונות בזמן כל כך קצר."

נתניהו הקדיש חלק נרחב בנאומו כדי להזכיר את התחייבויות בנט וליברמן למנסור עבאס: "מגיע לליברמן מדליית זהב בהתעמלות קרקע על פליק פלאק מרהיב שאני לא יודע אם ארטיום היה מסוגל לעשות. רק לפני כמה שבועות ליברמן מתחייב לא להעלות מיסים ועכשיו הוא מעלה מיסים. העליתם את מחירי החשמל, התחבורה הציבורית, הלחם, הארנונה, מס על נטפליקס, על ביקור רופאים מקצועיים, ופוגעים פגיעה אנושה בחקלאים ובשכבות החלשות. והכל למה? רק כדי לממן סכום עתק של 53 מיליארד שקלים שהבטחתם למנסור עבאס, אחרת לא תהיה לכם ממשלה. למה אזרחי ישראל צריכים לשלם את מס עבאס? רק כדי להשאיר אתכם בשלטון."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

עוד הוסיף יו"ר האופוזיציה בנושא: "הממשלה צריכה להוריד מיסים במקום להעלות מיסים. זה תקציב? זה תקציב של גזירות. בשביל זה הקמתם ממשלה? או שאתם לא מבינים שום דבר בכלכלה או שאתם פשוט בכיס של עבאס. בנט אמר שהוא לא בכיס של אף אחד, אבל האמת הפשוטה היא שהוא בכיס של מנסור עבאס וכולם יודעים את זה."

בנוסף, פנה נתניהו לעבאס בנאומו ואמר: "מעולם לא הייתי מוכן להקים ממשלה שתלויה בתמיכה אקטיבית שלכם או בהימנעות. אתם מעוותים את הדבר כי אתם צריכים להצדיק את מה שלא ניתן להצדיק. וזה בזמן שיש רשת ביטחון נוספת על ידי המשותפת. אני לא הייתי מוכן לעשות את זה, אחרת אנחנו היינו יושבים פה ולא אתם."

בנושא שיתוף המודיעין עם ארה"ב אמר נתניהו: "המידע שיימסר לאמריקה, יודלף לאמצעי תקשורת ובדרך זו יסוכלו פעולות הסיכול שלנו. זו הסיבה במשך העשור האחרון סירבתי לבקשות הנשיאים האמריקאים לכך שלא יהיו הפתעות. אף פעם לא הסכמתי להתחייב תמיד להודיע להם. מדובר כאן בעניין קיומי לישראל, ובו ייתכנו הפתעות וצריך לפעמים הפתעות. הפכתם אותנו למעיין מדינת חסות עם חובת דיווח. אם אין לנו עצמאות בנושא הזה, אין לנו עצמאות בכלל."

צילום: דוברות הכנסת – נועם מושקוביץ


צילום: דוברות הכנסת

תגובה אחת

  1. נראה שנתניהו אינו משלים עם העדר התואר שהתרגל אליו ״ראש הממשלה״. כושר הדיבור נשאר כשהיה. הצמידות לאמיתות וההצהרות הריקות מתוכן נשארו כשהיו. ראית כל דבר וכל ענין דרך משקפיים אישיות ולא רק הסובבים אותו אלא אפילו המדינה לא נספרים על ידו אלא כמכשיר לקידום אישי בלבד. איך הסובבים אותו עדיין מהלכים כסומים בעלטה וסוגדים לעגל הזהב זו חידה בפני עצמה. אולי נתניהו הכין עבור כל אחד מ״חבריו״ תיק ששמור במקום כלשהו וישלח בשעת הצורך אם יעז מישהו להרים ראש ולהכריז ״המלך הוא עירום״. וככה במשפט אחד ינפץ את האגדה שהוקמה והושתלה בקרב ההמון תוך השקעת כספים וטיפול אינטנסיבי בדעת הקהל ויחזיר את נתניהו לגודלו האמיתי. דובר אנגלית רהוטה. לא סופר אף אחד ממטר. רק גורלו שלו הוא שמענין אותו ושכתוב דפי ההיסטוריה הוא כמעשה אומנות בידיו. המילים הם כלי הנשק והאמת איננה כלל וכלל חובה שיש לקחת בחשבון. אמרת ולא עשית יצאת גדול. עשית ולא אמרת = לא עשית. זו כל התורה. הגיע הזמן שיצא מחיינו ויעזוב אותנו במנוחה. הגיע גם הזמן שאלה הקוראים לעצמם עתונאים יתאפסו ויחזרו למקצוע שבחרו בו ועיקרו הזנת הציבור בעבדות לטוב ולרע ולא לשמש כשופר תוך סגידה אישית והכתרתו כמשנה לאלוהים והגנה על כל מעשיו וכל דבריו בכל מחיר. אלה לא עתונאים , אלה הם משרתי הלך שאוכלים מידיו ומזמן שכחו את תפקידם ומקצועם.

Back to top button