מבזקיםצבא וביטחון

תת אלוף גלעד קינן נכנס לתפקידו כמפקד בסיס נבטים של חיל האוויר

תת-אלוף גלעד קינן נכנס היום (רביעי) לתפקידו כמפקד בסיס חיל האוויר "נבטים".

טקס החילופים נערך הערב בראשות מפקד חיל האוויר, אלוף עמיקם נורקין, ובנוכחות מפקדים, בני משפחה ומוזמנים נוספים. קינן מחליף בתפקידו את תת-אלוף עומר טישלר, אשר כיהן בתפקיד זה בשנתיים האחרונות. תת-אלוף עומר טישלר יתחיל בקרוב את תפקידו כראש להק מבצעי אוויר במטה חיל האוויר.

מפקד חיל האוויר, אלוף עמיקם נורקין אמר: "באזור הסובל מחוסר יציבות, במזרח תיכון הנלחם בניסיונות האיראנים להשפיע ולפגוע בביטחון האזורי ובחיל שחלקו היחסי בביטחון הלאומי עולה משנה לשנה- בסיס 'נבטים' הוא אבן הראשה של היכולות האסטרטגיות של החיל. הרצון לחיות יחד ולראות את האזור משגשג ואת המדינה מחנכת ומטפחת את אזרחיה- הוא החזון המשותף שלנו. הנוכחות שלכם כאן, מכובדיי וחבריי הבדואים, מעבירה מסר לעתיד- מסר לפעולה משותפת. טישלר, בהובלתך הבסיס פעל, בנה כח וחיזק את מחויבות משרתיו לביטחון ישראל. את הפיקוד אעביר לגלעד- אתה מקבל בסיס שהוא נכס לאומי, היה לו למפקד ומנהיג לאנשי 'נבטים'. אנו נדרשים להיות מוכנים ודרוכים. אנו מחויבים למיומנות ומקצוענות – באוויר ועל הקרקע. האיומים מתקיימים במספר זירות במקביל, במגוון טווחים ואנו נידרש אליהם. לא ניתן למדינת אויב או ארגון טרור לאיים ולפגוע ביטחוננו בים באוויר וביבשה. אני יודע שאתם, אנשי 'נבטים' מבינים זאת ואני יודע שאתם מוכנים. החיל יעמוד על המשמר וידע להתמודד עם כל אתגר".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
חילופי מפקדי בסיס נבטים
צילום: דובר צה"ל

מדברי מפקד בסיס נבטים היוצא, תת-אלוף עומר טישלר: "בימים האחרונים רצות אצלי בראש תמונות, מחשבות וחוויות מהשנתיים האחרונות, מהמסע המשותף שלנו. תמונות של מערך ה״אדיר״ שפורץ גבולות, פעילויות מב״ם ומבצע ״שומר החומות״, מחזון למציאות תמונות של שיתופי פעולה רב זרועיים ובין מדינתיים, המבוססות על קשרים בין אישיים. תמונות של התשתית האנושית, אשר מהווה את רצף הפעולה של הבסיס, הסטנדרט והכוח שבונה את הבסיס. תמונות של מפגש עם המנהיגות הבדואית. שיח אמיץ. אני רואה בתמונה הזו אחריות לאומית, דו קיום, דאגה וגם תקווה. מפקד חיל האוויר, אני רוצה להודות לך על האמון, על כך שהפקדת בידי את הנכס האסטרטגי הזה, את הנכס האנושי. קינן, חבר יקר, זה תענוג אמיתי להעביר את הפיקוד למפקד מנוסה ואיכותי כמוך, לחבר אמת. אני יודע שאתה תעשה את הקסם שאתה עושה בכל מקום. אנשי בסיס נבטים ובפעם אחרונה – אנשיי, לא הייתי מוותר ולו על דקה אחת במחציתכם, שמרו על המקום הזה מכל משמר".

חילופי מפקדי בסיס נבטים
צילום: דובר צה"ל

מדברי מפקד בסיס נבטים הנכנס, תת-אלוף גלעד קינן: "חלפו 25 שנים בדיוק מאז נכנסתי לשערי הבסיס, אז כנף 28 ,כחניך קורס אימון מבצעי בטייסת 116. הכנף הקטנה והצנועה הפכה לבסיס המאגד בתוכו יכולות אסטרטגיות ומהווה עמוד תווך בהנעתו של חיל האוויר אל עבר הדור הבא. עומר, בשנתיים האחרונות הובלת את הבסיס בכישרון רב ובמנהיגות יוצאת דופן. אני רוצה להודות לך בשם אנשי הבסיס ובשמי באופן אישי. מפקד חיל האוויר, אני גאה ומתרגש לעמוד כאן כמפקדו של הבסיס ומעריך מאוד את האמון והזכות. אנשי הבסיס, נמשיך להתפתח ולהתעצם. מעטפת הביצועים של החיל טמונה בכל אחת ואחד מכם. נקפיד להישיר מבט אל עבר אתגרי העתיד, לראות את המציאות ולהישען על מורשת מפוארת. לבסיס נבטים חלק משמעותי בשמירה על ביטחונה של מדינת ישראל, ברשותנו מיטב הציוד, מיטב התשתיות ובעיקר מיטב האנשים. סומך עליכם ומאחל שנהיה ראויים לזכות שניתנה לנו".

חילופי מפקדי בסיס נבטים
צילום: דובר צה"ל

קורות חייו של תת-אלוף עומר טישלר: נולד בשנת 1975 והתגייס בשנת 1993 לקורס טיס.
2011-2013 – שירת כמפקד טייסת "נשר הזהב".
2013-2015 – שירת כמפקד טייסת "העטלף".
2015-2016 – שירת כראש ענף במטה המבצעי של חיל האוויר.
2016-2017 – שירת כראש מחלקת השתתפות בלהק השתתפות ומסוקים.
2017-2018 – שירת כמפקד בית הספר לטיסה.
תת-אלוף עומר טישלר, בוגר המכללה לביטחון לאומי, בעל תואר ראשון בהנדסה ביו-רפואית מאוניברסיטת תל אביב ותואר שני במדעי המדינה מהמכללה לביטחון לאומי. טישלר נשוי ואב לשלושה.

חילופי מפקדי בסיס נבטים
צילום: דובר צה"ל

Back to top button