חדשות הארץמבזקים

טרגדיה בקיבוץ נירים: משה עציון, ששכל את בנו בצוק איתן, שם קץ לחייו על קבר בנו

משה עציון ז"ל בן ה-88 מקיבוץ נירים, אביו של זאביק עציון, רבש"ץ הקיבוץ שנהרג במבצע "צוק איתן", שם קץ לחייו הבוקר (ראשון) על קברו של בנו, שנפל בסוף מבצע 'צוק איתן' בקיבוץ נירים.

משה יצא היום בשעות הבוקר (ראשון) מביתו בנירים. משלא חזר לאחר כמה שעות החלו חיפושים אחריו שהגיעו גם לבית הקברות. שם הוא נמצא ללא רוח חיים.

בקיבוץ נירים ספדו למשה: ״משה עמד בגבורה לא רק בשכול אלא גם בנסיבות חייו כניצול שואה. מאז מותו של זאביק היה משה שקוע במאמץ אין סופי להיות ראוי למורשתו של זאביק כפי שהאמין וסיפר בעשרות מקומות ואירועים. עבור משה היה מותו של זאביק עוד מכה ועוד ניסיון שהגורל העמיד בפניו כחלק מתקומת העם היהודי בארצו, והוא היה נחוש לעמוד בכל בראש מורם. משה נסך בכולנו גאווה ואמונה שהכל אפשרי. בשנה שעברה הוציאה לכבודו המשפחה ספר שהיה סיפור חייו מילדות בקרקוב, הרעב בסיביר, המסע לארץ דרך טהרן וסופו ההשתקעות כאן בנירים. בכולם עמד בזכות אופיו האופטימי ויכולתו לקום מכל מכה שספג. שם הספר היה 'תמיד בדרך'. היום הסתיימה הדרך. קיבוץ נירים אבל עם משפחת עציון ונוצר את זכרו של משה״.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
צילום: באדיבות דוברות אשכול

במועצה הוסיפו כי משה היה דמות מוכרת, פעילה אהובה ומוערכת באשכול. סמל לערכי נתינה, אהבת אדם והארץ. המועצה משתתפת בצער המשפחה, רעייתו, בתו, כלתו והנכדים ושל כל קהילת נירים.

ניר שורמן, יו"ר ארגון הרבש"צים, ספד: "משה שהיה ניצול שואה שרד בגבורה את תופת הנאצים במלחמה הארורה. מותו של בנו זאביק היה עבורו קרע שלא ניתן לאיחוי והבוקר ייסוריו לא עמדו לו יותר. מורשתו שלו כחלק מתקומת העם והמדינה ומורשת בנו שעמד איתן למען ביטחון המולדת יישארו בליבנו לעד. מאות רבש"צים מכל רחבי ישראל מרכינים היום ראש בפני המשפחה האבלה. נמשיך אנחנו להציל חיים, למרות הכאב הנורא והמחיר שמשלמים אנחנו ובני משפחותינו".

הלוויתו של משה עציון ז״ל תתקיים מחר, יום שני, בשעה 18:30 בנירים. יהי זכרו ברוך.



צילום: באדיבות דוברות אשכול

Back to top button