חדשות הארץמבזקים

פורום העצמאים: לא ניכנס לסגר נוסף ללא הסדרת פיצויים בחוק

ראשי ארגוני העצמאים התכנסו הערב (ראשון),לאחר שנותרו מחוץ לתקציב המדינה על אף כל ההבטחות, במטרה להשקת השדולה למען העסקים הקטנים והבינוניים בכנסת, בראשות ח"כ ולדימיר בליאק ממפלגת יש עתיד וח"כ קרן ברק ממפלגת הליכוד.

האירוע נערך בבית התעשיינים בתל אביב בהשתתפות רמי בז'ה, יו"ר פורום העצמאים בהסתדרות, ראשי ענף התעשייה והמסחר במשק, יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד ובהשתתפות שר הרווחה, מאיר כהן, סגן שר הכלכלה יאיר גולן וחברי כנסת ומשתתפים נוספים.

במרכז הכנס עמדה "התוכנית הלאומית" להענקת רשת ביטחון סוציאלי לעצמאים, שנכתבה על ידי מרכז המחקר של ההסתדרות ונכנסה לתוך ההסכמים הקואליציוניים של ממשלת בנט- לפיד, אך לא נכנסה לתקציב המדינה שאושר בשבוע שעבר על ידי הממשלה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

כלל ארגוני העצמאים הסכימו כי קיים צורך דחוף ביותר בקידום ובאישור מיידי של התוכנית הלאומית של פורום העצמאים בהסתדרות, התורה החדשה של העצמאים ובעלי העסקים, שחוששים מהגבלות הקורונה ומסגר רביעי.

יו"ר ההסתדרות, ארנון בר-דוד אמר: "גורל העובדים וגורל השכירים הוא משותף. רק יחד נוכל לפתח ולנהל את המשק בישראל. אני דוחף בכל הכוח להכניס את התוכנית הלאומית לרשת ביטחון כלכלית לעצמאים בישראל בעסקת חבילה מול משרד האוצר. אני קורא מפה לשר האוצר ולדרג המקצועי- רשת ביטחון לעצמאים בתוך חוק ההסדרים, זה צו השעה וזה מה שצריך לעשות. הבשורה המרכזית שחסרה בתקציב החדש היא התייחסות לעצמאים. נעשה הכל כדי להביא את דבר העצמאים לכנסת ישראל״

שדולת העצמאיים בכנסת
צילום: קובי אליהו

יו"ר פורום העצמאים בהסתדרות, רמי בז'ה, אמר: ״כבר עכשיו יש ״סגר זוחל״. יש כאן ענפים שלמים עם נזק מתמשך. בממשלה לא יכולים להגיד שאולי יהיה סגר ולהפחיד את הציבור שלא קונה כרטיסים – הוא מבטל אותם. בדיוק בשביל זה יצרנו בפורום העצמאים בהסתדרות את התוכנית הלאומית לרשת ביטחון סוציאלית לעצמאים. אני מאוד מקווה שבמשרד האוצר יודעים שאנחנו לא נוותר. לא ניכנס לעוד סגר בלי חוק שמסדיר את הפיצויים הכלכליים. אם צריך- נחזור לרחובות. אנחנו לא מפחדים להיאבק על הזכויות שלנו״.

שדולת העצמאיים בכנסת
צילום: קובי אליהו

שר הרווחה והשירותים החברתיים, מאיר כהן: ״המחויבות שלנו היא להכניס את התוכנית הלאומית לרשת ביטחון סוציאלית מבית פורום העצמאים בהסתדרות לחוק ההסדרים. נעשה הכל שזה יקרה״

ח"כ קרן ברק מהליכוד אחזה בספר "התוכנית הלאומית" מבית ההסתדרות ואמרה: ״ספר "התוכנית הלאומית" הוא מרכז האירוע היום, נקדם את האישור שלו".

ח״כ ולדימיר בליאק מיש עתיד: ״אלחם שהתוכנית הלאומית לרשת ביטחון סוציאלית מבית פורום העצמאים בהסתדרות תיכנס לחוק ההסדרים הקרוב״.

Back to top button