חדשות הארץמבזקים

רשמי: בוטלה ההחלטה לקדם הקמת מתקן להשבת פסולת לאנרגיה במישור אדומים

ממשלת ישראל ביטלה היום (שני) באופן סופי את החלטת הממשלה משנת 2017 להקמת משרפה לפסולת במישור אדומים. הצעת המחליטים לביטול ההחלטה הוגשה על ידי השר לשירותי דת מתן כהנא והשרה להגנת הסביבה תמר זנדברג.

בהחלטת הממשלה בשנת 2017, נקבע כי תוקם משרפה לפסולת במישור אדומים. מדובר היה במשרפה ראשונה מסוגה בישראל, שנועדה לקום בהליך של היתר בנייה בהתבסס על תכנית להקמת אתר להטמנת פסולת ומתקני מיון ומיחזור. בעקבות הגשת עתירה לבית המשפט העליון על ידי תושבי האזור, הוחלט לאחרונה על ביטול המכרז שפורסם לצורך הקמת המתקן. בהמשך לכך, הוחלט היום לבטל את החלטת הממשלה בנושא זה.

השר לשירותי דת מתן כהנא אמר: "החלטת הממשלה שהתקבלה הבוקר עושה צדק סביבתי ובריאותי עם תושבי מעלה אדומים והסביבה. הקמה של משרפת פסולת בעוד שבאיחוד האירופי הפסיקו בכלל לתמוך בהקמת מתקנים מסוג זה – כשלא נעשות הבדיקות הנדרשות בתסקיר השפעה על הסביבה, וללא תכנון מסודר שמאפשר לתושבים להציג את טענותיהם – זהו מצב שאסור היה לתת לו לקרות. אני מודה לממשלת ישראל שקיבלה את הצעת המחליטים שהגשנו אני וחברתי, השרה להגנת הסביבה תמר זנדברג".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

השרה להגנת הסביבה תמר זנדברג אמרה: "אני מברכת על החלטת הממשלה שהתקבלה היום לביטול המשרפה, שהקמתה הייתה טעות, הן בהליך והן במיקום. המשרד להגנת הסביבה יוביל את הטיפול בפסולת על בסיס הסטנדרטים המקובלים באירופה ובמדינות המתקדמות, תוך הקפדה על הליכי התכנון הראויים".

צילום: pixabay

Back to top button