מבזקיםצבא וביטחון

ראש המל"ל בפרידתו מוועדת החוץ והביטחון: "בלימת איראן צריכה להישאר יעד בעדיפות עליונה"

ועדת החוץ והביטחון, בראשות ח"כ רם בן ברק, התכנסה היום (שני) בכדי להיפרד מראש המטה לביטחון לאומי, מאיר בן שבת, אשר יסיים את תפקידו בשבוע הבא.

יו"ר הוועדה, ח"כ בן ברק, בירך תחילה את ראש המל"ל בשם כלל הוועדה ואמר: "זכות הייתה לנו כוועדת החוץ והביטחון לפעול מולך הן כראש המל"ל והן בתפקידיך הקודמים בשירות המדינה. רוח מנהיגותך עברה כחוט השני אצל הנציגים שנשלחו מטעמך להופיע בפנינו. תודה על תרומתך המשמעותית לביטחון המדינה בתקופה זו, כמו גם בשנים עברו. מאחלים לך הצלחה באשר תפנה. יישר כוח גדול על הכל."

לאחר מכן העניק יו"ר הוועדה לבן שבת שי צנוע והוסיף ברכה בנימה אישית: מעטים האנשים במדינת ישראל שיודעים את תרומתך העצומה בכל הקשור לביטחון המדינה, תמיד בצנעה ותמיד במקצועיות רבה מאוד. אני מאחל לך מכל הלב שנמשיך לראות אותך בעשיה הציבורית, שנמשיך ליהנות מחוכמתך ויושרך עוד הרבה שנים רבות.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

ראש המל"ל, מאיר בן שבת אמר: " אני אסיר-תודה על הזכות שנפלה בחלקי לשרת את מדינת ישראל ולפעול לחיזוק הביטחון הלאומי שלה. נקראתי לתפקיד בשנת 2017, בשלהי כהונתי כראש המרחב הדרומי של השב"כ. התייצבתי אליו בחרדת-קודש , תוך הכרה בכובד האחריות ובגודל האתגרים וההזדמנויות. בארבע שנות עבודתי הייתי עד לאירועים היסטוריים, שותף להתרחשויות בעוצמה ובאינטנסיביות שספק אם היו בעבר. זכיתי להכיר אנשים מצוינים, לראות את פניה היפות של ישראל , לחתום על הסכמי-שלום ולהשתתף במהלכי לחימה. ראיתי מערכות מרכזיות של המדינה בפעולתן, בשעות-מבחן וברגעי-שיא. התרגשתי מידי יום מביטויי-ההערכה וההתפעלות כלפי מדינתנו , מצד שועי-עולם, ראשי מדינות, מלכים, נשיאים ושרים. לא גבה לבי ולא רמו עיניי. ראיתי, שמעתי ואמרתי: אשרי העם שככה לו."

בן שבת המשיך: "ב"ה, ישראל היא מדינה חזקה ומצבה האסטרטגי הוא טוב. המאזן האסטרטגי הוא חיובי, אך שברירי ומרובה אתגרים. במעמד הזה, אתייחס בקצרה רק לשניים מהם: בלימת איראן היא יעד בעדיפות עליונה. אתגר זה תופס מקום נרחב ומרכזי בסדר היום המדיני והביטחוני שלנו וכך ראוי שיהיה, עד שנבטיח זאת. במישור הפנימי חיזוק המשילות וביטחון-הפנים הוא אתגר מרכזי לכל מערכות המדינה. נדרש שילוב זרועות ,מאמץ נחוש ואולי גם פתרונות לא שגרתיים, כדי להביא לצמצום הנשק הבלתי-חוקי ולחיזוק הביטחון-האישי של אזרחי המדינה, בכל מקום ובכל זמן."

צילום: דוברות הכנסת – נועם מושקוביץ

Back to top button