מבזקיםצבא וביטחון

טקס חילופי קצין משטרה צבאית ראשי התקיים הערב

תת-אלוף אביחי מיבר נכנס לתפקיד קצין המשטרה הצבאית הראשי, במקומו של תת-אלוף יאיר ברקת, שכיהן בתפקיד כשלוש שנים וצפוי לסיים את שירותו הצבאי בתום 34 שנות שירות.

טקס החילופים נערך הערב (שני) במחנה 'גור' (בית ליד), בראשות ראש אגף כוח האדם, אלוף יניב עשור ובהשתתפות מפקדים, משפחות ומוזמנים נוספים.

מדברי ראש אגף כוח האדם, אלוף יניב עשור: "אמון העם בצה"ל הוא אבן יסוד ביכולתנו לממש את ייעודנו כצבא, ועלינו לעשות הכל כדי להעצימו ולהיות ראויים לו. אנשי חיל המשטרה הצבאית, בעשייתכם אתם מבטיחים את היות מחננו טהור. אתם רכיב משמעותי בשימור רמה ערכית ומוסרית גבוהה. יאיר, הגעת אל החיל בתום שנים ארוכות כמפקד וכלוחם. תרמיל שירותך הצבאי מלא בעשייה מבצעית ובלחימה, הובלת חיילים במנהיגות מרשימה ברגעי משבר. אני מבקש להודות לך מעומק הלב על עשייתך רבת השנים ועל שלוש השנים האחרונות בפרט ולאחל לך הצלחה רבה בהמשך. אביחי, אתה חוזר היום אל חיל שהיה לך לבית. מילאת שורה ארוכה של תפקידים במעלה הדרך המקצועית, יש לך כישרון, תבונה ומנהיגות. לך עם האנשים הנפלאים בחיל, אני משוכנע כי תוביל אותנו אל פסגות חדשות".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
חילופי קצין משטרה צבאית ראשי
צילום: דובר צה"ל

מדברי קצין המשטרה הצבאית הראשי הנכנס, תת-אלוף אביחי מיבר: "המשטרה הצבאית היא חיל שבו המשמעות והשליחות שלובים יחד. השליחות בעשייה רבה והיא נובעת מהשייכות למערכת אכיפת החוק הצה"לית. המשטרה הצבאית נדרשת להפגין רמה ערכית גבוהה, דוגמה ומופת והמשרתים בה נדרשים להיות אנשי חיל. השירות בחיל מורכב ומחייב ניהול מושכל ומאוזן. זהו חיל המשטרה הצבאית. התגאיתי בכל שירותי בשייכות לחיל ואני חש שנפלה בחלקי זכות עצומה לקבל את הפיקוד עליו הערב, זכות ועמה אחריות רבה. אבקש להודות לך, הקמצ"ר היוצא, תא"ל יאיר ברקת, על תקופת פיקוד משמעותית ומאתגרת, על העברת תפקיד מסודרת ועל 34 שנות שירות בצה"ל".

חילופי קצין משטרה צבאית ראשי
צילום: דובר צה"ל

מדברי קצין המשטרה הצבאית הראשי היוצא, תת-אלוף יאיר ברקת: "זוהי הזדמנות לומר תודה על הזכות לפקד על חיל כה מיוחד. חיל שכוח עוצמתו הוא אנשיו. חיל שמשימותיו לא תמיד נוצצות ובוודאי לא פשוטות, אך פועל בנחישות, במקצועיות ובאמונה שלמה במשמעות. התמודדנו במהלך השנים עם אירועים מורכבים ומאתגרים, ביצענו תהליכי למידה, השתנות ובקרה מתוך אמת, יושרה ואומץ כדי להתבונן פנימה ולשנות. כל אלה על מנת לחזק את אמון הציבור בצה״ל ולשמור על צה״ל כסביבה מכבדת וחוקית הראויה למשרתיה. אביחי, ברצוני לאחל לך בהצלחה. אני בטוח שתצליח להצעיד את החיל להישגים ולהצלחות. אני מסיים היום 34 שנות שירות בצה״ל. צה"ל בשבילי הוא הכל. הוא בית, משפחה, ערכים ועשייה. תודה על הזכות להיות חלק ממנו. את החוויות והצלקות שאני נושא, את החברים והפקודים שהשארתי מאחור ונפלו, את כל אלו אני לוקח לדרך החדשה".

חילופי קצין משטרה צבאית ראשי
צילום: דובר צה"ל

קורות חייו של תת-אלוף יאיר ברקת: נולד בשנת 1970 ,התגייס בשנת 1988 לחטיבת הנח״ל.
2003-2005 – שירת כמפקד גדוד "בזלת" בחטיבת הנח"ל.
2005-2007 – שירת כקצין המבצעים של פיקוד המרכז.
2007-2009 – שירת כמפקד בסיס האימונים החטיבתי של חטיבת הנח"ל.
2010-2012 – שירת כמפקד חטיבת "שגיא".
2012-2015 – שירת כמפקד מחוז מרכז בפיקוד העורף.
2015-2018 – שירת כמפקד חטיבת החילוץ וההדרכה בפיקוד העורף.
2018- 2021 – שירת כקצין המשטרה הצבאית הראשי.
תת-אלוף יאיר ברקת הינו בוגר המכללה לביטחון לאומי, בעל תואר ראשון בלימודי המזרח התיכון מאוניברסיטת "בר אילן" ותואר שני במדעי המדינה מטעם המכללה לביטחון לאומי באוניברסיטת חיפה. ברקת נשוי ואב לשלושה.

קורות חייו של תת-אלוף אביחי מיבר: נולד בשנת 1976 והתגייס בשנת 1994 לחיל המשטרה הצבאית.
2009-2011 – שירת כמפקד המשטרה הצבאית החוקרת במחוז הצפון.
2011-2013 – שירת כראש ענף התורה, ההדרכה בחיל המשטרה הצבאית.
2013-2016 – שירת כמפקד בסיס ההדרכה של חיל המשטרה הצבאית.
2016-2019 – שירת כראש מחלקת ביטחון מידע באגף המודיעין.
2019-2021 – שירת כמפקד הקורס לפיקוד ומטה "אפק".
תת-אלוף אביחי מיבר בעל תואר ראשון בהנדסת תעשייה וניהול מהטכניון ותואר שני במדעי המדינה מאוניברסיטת חיפה. מיבר נשוי ואב לשלושה.

חילופי קצין משטרה צבאית ראשי
צילום: דובר צה"ל

Back to top button