מבזקיםמשפטי/פלילי

ח"כ סמי אבו שחאדה נגד מועדון בית"ר ירושלים

ח"כ סמי אבו שחאדה (בל״ד, הרשימה המשותפת) השיב היום (שלישי), לדרישת ההתנצלות שהגישה בית"ר ירושלים, בפנייתה המשפטית נגדו בגין הוצאת לשון הרע כנגד הקבוצה.

כפי שנטען בפניה שהוגשה בשם משה חוגג הבעלים של הקבוצה באמצעות עורכי דינה של הקבוצה ובמסגרתה תבעו מח"כ אבו שחאדה ודוברו מר יוסף טאהא תשלום פיצוי כספי בשווי חצי מיליון שקל. הדרישה באה בעקבות מכתב ששיגר ח"כ אבו שחאדה לפני כחודש לקבוצת ברצלונה וביקש מהנהלת הקבוצה לבטל את משחקם מול בית"ר שהיה אמור להתקיים בתחילת חודש אוגוסט.

פניית בית"ר הוגשה לאחר ביטול המשחק של הקבוצה מול ברצלונה, ובמסגרתה מאשימה הקבוצה את ח"כ אבו שחאדה, ודוברו טאהא, בכך שהם גרמו לקבוצה ולקהל שלה נזק תדמיתי בכך שהוא מאשים חלקים גדולים בקהל ביתר ירושלים בגזענות ומייחס להם מעשים והתבטאויות גזענים.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

ח"כ אבו שחאדה, באמצעות משרד עו"ד עלאא מחאג'נה, הגיב לפניה ודחה את כל טענות מועדון בית"ר ירושלים, וסירב לבקשת ההתנצלות על המכתב ששיגר לנשיא קבוצת ברצלונה, והדגיש כי הוא עומד מאחורי כל הצעדים שהוא נקט נגד קיום המשחק של בית"ר וברצלונה בשל הקריאות הגזעניות של חלק גדול מאוהדי בית"ר, והדגיש שחלק גדול מאוהדי בית"ר מייצג קבוצה בעלת דעות גזעניות ועוינות כלפי כל מה שהוא ערבי ופלסטיני.

לתגובה צורפו סרטונים, הצהרות ומגוון דברים שמוכיחים את הפן הגזעני בהתבטאויות ובמעשי אוהדים בבית"ר. חלק מהם כלל גם קריאות הסתה חמורות כגון "מוות לערבים" ו"מוחמד מת", וקריאות לשרוף כפרים וערים ערביות.

בהקשר זה אמר ח"כ סמי אבו שחאדה: "התביעה שהגישה הנהלת מועדון ביתר ירושלים היא עדות לפשיטת רגל גדולה מצידם של הנהלת בית"ר. במקום שהקבוצה תבחן את עצמה ותנקוט בצעדים ממשיים למיגור תופעת הגזענות וההסתה כנגד הערבים בקרב אוהדיה, היא בוחרת דווקא ת לתקוף אותי."

אבו שחאדה הוסיף: "אמרנו מההתחלה שצריך להביס את הגזענות ואסור להתפשר ולהשלים איתה, ואנחנו קוראים לקבוצת בית"ר ולבעלים שלה לחזור מהתביעה שלהם ועדיף להם לטפל בתופעה הגועה בקרב אוהדיה שפגעו קשות בקבוצה ובתדמיתה, ולא להילחם במי שנאבק נגד הגזענות והגזענים".

עו"ד עלאא מחאג'נה אמר בתגובה: "קבוצת בית"ר והעומדים בראשה יודעים היטב שאין סיכוי משפטי לדרישותיהם, חרף זאת הם בחרו בדרך הקלה של התעלמות מהמציאות והטחת האשמות שווא כנגד ח"כ אבו שחאדה".

מחאג'נה הוסיף לדבריו: "ברור כי הפנית אצבע מאשימה כלפי מי שמצביע על התופעה המדאיגה הזאת ומבקש לשנותה לא תפתור את הבעיה העיקרית".

צילום: אתר הכנסת

Back to top button