חדשות הארץמבזקים

חרף איומי הפלסטינים: הנגשת מערת המכפלה תימשך

תכנית הנגשת מערת המכפלה לנכים, יצאה היום לדרך, חרף ניסיון הקפאתה אתמול (שלישי) על ידי מנכ"ל משרד התיירות, בנוסף, המקום יעבור שיפוץ של מיליוני שקלים וייהפך למרכז תיירות ענק שיביא תיירים מכל העולם. הוואקף הירדני הודיע בתגובה להחלטה, על ניתוק היחסים עם ישראל, והחלו בהפרות סדר אלימות במקום במטרה לעצור פיזית את העבודות.

אתמול ניסה מנכ"ל משרד התיירות לעצור את עבודות ההנגשה בטענות קש, ביניהן שלא ניתן להנגיש את המקום כשהוא אינו ראוי ומכובד מספיק. ארגון בצלמו הקים חמ"ל מיוחד ופנה לכלל הגורמים הרלוונטיים מהממשלה ומערכת הביטחון, וגורמים העוסקים בנגישות במטרה לעצור את הקפאת ההנגשה.

חברי כנסת מכל הסיעות פעלו להנגשת האתר, ביניהם חברי הכנסת איתמר בן גביר, קטי שיטרית, מיכאל מלכיאלי, מוסי רז ועוד רבים, בנוסף, גם חברת הכנסת שירלי פינטו, שיגרה מכתב נרגש לשר התיירות שיורה למנכ"ל להמשיך בעבודות כרגיל.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

יהודה גליק הזהיר את ראשי המערכת שהקפאת ההנגשה תגרום לביטולה לנצח ולפירוק הממשלה. ואכן לאחר התערבות שרת הפנים איילת שקד סוכם שעבודות ההנגשה ימשכו כסדרם, ובנוסף יוקצבו עוד מיליוני שקלים לשיפוץ מלא ומקיף של המקום כיאה למקום קדוש בשנת 2021.

שי גליק, מנכ"ל בצלמו ברך ומסר: "אני שמח שהנגשת המערה תמשיך כמתוכנן. אני מודה לשרת הפנים איילת שקד שהבטיחה להוסיף תקציב לשיפור המקום. מדובר במבנה העתיק ביותר בעולם המשמש לאורך כל השנים את ייעודו המקורי בית תפילה לכל העמים. נמשיך לפעול שהמקום יראה מכובד ונגיש כמו שמגיע לאתר כה קדוש ומכובד."

צילום: עופר אוחנה

Back to top button