חדשות הארץמבזקים

גנץ: אנו נוקטים בפעולות אגרסיביות בכדי שהחיסונים ינצחו את הנגיף

שר הביטחון ויו"ר כחול לבן בני גנץ התייחס היום (שישי) לעלייה במספר הנדבקים בקורונה בשבועות האחרונים ואמר: "אנחנו נמצאים בעלייה משמעותית בתחלואת הקורונה בעקבות התפרצות זן הדלתא, ואנחנו נוקטים בפעולות אגרסיביות בכדי שהחיסונים ינצחו את התפשטות הנגיף."

השר גנץ ציין כי "מערכת הביטחון רתומה לכך באופן מלא. גייסנו השבוע כ-600 חובשים שמסייעים למאמץ החיסונים, הפעלנו את תוכנית "חוסן לאזרח" ביחד עם משרד הפנים והשלטון המקומי המעודדת התחסנות בערים עם מספר המחוסנים הנמוך ביותר, ומפקדת אלון בונה את כוחה להתמודדות מאסיבית עם קטיעה של שרשראות הדבקה. ביקרתי שם השבוע פעמיים, ואירחתי שם את ראש הממשלה ביחד עם הרמטכ"ל. אנחנו נעשה כל מה שניתן, בכדי לסייע למערכת הבריאות ולמנוע פגיעה בבריאות, בכלכלה ובחברה."

"אנו שומעים בשבועות האחרונים ביקורת שגולשת לפסים אישיים ואפילו לאלימות כנגד ראשי מערכת הבריאות והצוותים הרפואיים. ביקורת היא דבר חשוב בחברה דמוקרטית, אבל בימים האחרונים היא חוצה את הגבולות דווקא מול אלו שרבים מאיתנו חייבים להם את חייהם, אלו שעובדים לילות כימים כבר למעלה משנה בכדי שנוכל לחיות."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

"מי שמאיים על צוותי הרפואה וראשי משרד הבריאות, מאיים עלינו. מאיים על בריאותנו ועל החברה שלנו. אני מבקש לחזק את ראשי מערכת הבריאות ואת כלל הרופאים, האחיות והצוותים שבשטח. לצד העובדה שלכל אחד הזכות לקבל את החלטותיו, כל איום הוא בלתי לגיטימי. צריך לזכור, שבסופו של יום, אנו נמצאים במאבק על החיים והכלכלה, ובמאבק מנצחים רק כשנלחמים יחד." הדגיש גנץ.

בנוגע לאתגרי הביטחון אמר השר גנץ: "השבוע סיירתי בגבול הצפון וקיימתי הערכת מצב עם סגן הרמטכ"ל ומפקד הפיקוד, בנוגע להתפתחויות האחרונות. אנו רואים היטב את ניסיונות חיזבאללה לנצל את המצב בלבנון. צר לנו על אזרחי לבנון ואנו מוכנים גם להגיש להם סיוע הומניטארי, אך לא נאפשר לטרגדיה הלבנונית לחצות את הגבול לישראל ונעשה כל פעולה נדרשת בכדי למנוע זאת. חיזבאללה בשליחות איראן, מנסה לערער את היציבות האזורית, מול האתגר הזה נדרשת פעולה בינלאומית, ולצידה גם ישראל תמשיך לפעול בכדי להגן על עצמה. את הפעולות שלנו, נעשה בזמן ובמקום שאנחנו נקבע, ומי שהתרגל למשוואות, חשוב שידע שמה שהיה הוא לא בהכרח מה שיהיה ויעשה את החשבון."

עוד הוסיף כי "במהלך הביקור בצפון, נפגשתי גם עם ראשי הרשויות בקו העימות ביחד עם סגן השר אלון שוסטר, שם עידכנתי אותם על הסיכום שאליו הגענו בהתנעת פרויקט מיגון הצפון. המצב שבו יישובים שנמצאים רק קילומטר אחד מהגבול אינם ממוגנים, ישתנה, ואנחנו נשקיע מאות מיליונים כבר בתקופה הקרובה בכדי לדאוג לביטחון האזרחים באמצעות מיגון, וגם באמצעות העבודה על המכשול בגבול הצפון. רק צפון חזק, עם אזרחים בטוחים ועם פרנסה טובה, יביאו גם לביטחון ועמידות מול האתגרים שעוד נכונו לנו.

במפגש מאוחר יותר בקיבוץ געתון, אמרתי לנוכחים שצפון חזק הוא גם חקלאות חזקה, וגם כלכלה חזקה וכחול לבן בהובלתי תמשיך לפעול למען תושבי הצפון ולמען החקלאים, כולל בשיפור משמעותי של רפורמת החקלאות כך שתהפוך למנוע צמיחה לחקלאות ולכלכלה. לא נאפשר פגיעה בחקלאים, ובמיוחד לא באלו שיושבים ושומרים על גבולותינו."

לסיכום קרא שר הביטחון לאזרחי ישראל ללכת להתחסן: "אמש הוחלט להוריד את מתן החיסון השלישי לגיל 50 ומעתה גם הם יוכלו לקבל מנת ׳בוסטר׳ שתחזק את העמידות החיסונית שלהם אל מול הקורונה. אני קורא להם ולכל מי שעוד לא התחסן כלל, צאו להתחסן. אין דרך אחרת. רק כך ננצח את המגיפה."

ארכיון. צילום: טל עוז / משרד הביטחון

Back to top button