בריאותמבזקים

מרפאה חדשה לטיפול במחלות מעי דלקתיות נפתחה בבי"ח פוריה בטבריה

שירות חדש במרכז הרפואי פדה-פוריה, במסגרת פעילות מכון הגסטרואנטרולוגיה נפתח שירות למחלות מעי דלקתיות IBD)). מרפאת IBD שבראשה עומד ד"ר ראפע שלבי, מופעלת על ידי צוות רב תחומי ונותנת טיפול לחולים עם מחלות מעי דלקתיות בכל שלבי החיים, ובשלבי המחלה השונים.

במסגרת פעילות מכון הגסטרואנטרולוגיה של המרכז הרפואי פדה-פוריה נפתח לאחרונה שירות למחלות מעי דלקתיות IBD)). מרפאת IBD שבראשה עומד ד"ר ראפע שלבי, נותנת טיפול כוללני למטופלים עם מחלות מעי דלקתיות בכל שלבי החיים, ובשלבי המחלה השונים. השירות מופעל על ידי צוות רב תחומי: יסמין מאיר, אחות שירות ה IBD, ירדן בלום דיאטנית וטליה וולף עו"ס. המטרה היא להתמקד בהיבטים שונים של המחלה, כמו תזונה, אורח חיים, ורווחה נפשית ופיסית.

השבוע פגשנו במרפאה את שני דיין (21) ממגדל העמק הסובלת ממחלת קרוהן: "אני מטופלת מאז גיל 18, הייתי נוסעת ממגדל העמק לת"א. כששמעתי מד"ר שלבי שפתחו פה מרפאה התחלתי להגיע לפוריה. כאן יש לי את כל הטיפול המקצועי, תחת גג אחד. כחולה כרונית, מאד חשוב לי שיהיה לי מענה זמין. אני מקבלת יחס אישי וטיפול מקצועי, בכל שאלה או בעיה אני יודעת שאני יכולה להתקשר ליסמין ולקבל מענה ".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
צילום: מיה צבן דוברת המרכז הרפואי פדה-פוריה

ד"ר ראפע שלבי, מנהל השירות, מפרט על חשיבותו של השירות החדש: "השירות לחולים במחלות מעיים דלקתיות היה חסר מאד באזור, בעבר לא היתה לחולים הללו כתובת והם נאלצו לנסוע לרמב"ם או למרכז הארץ. היום השירות שלנו נותן להם מענה מלא, קרוב לבית. החל מהאנדוסקופיה- בדיקה לאבחון, דרך הטיפול והליווי לאורך השנים. מחלות מעי דלקתיות הן דינאמיות ולעיתים יש סיבוכים כירורגיים שמתפתחים ונדרש ניתוח. אנחנו פועלים בשיתוף פעולה עם המומחים הכירורגיים והראומטולוגים במרכז הרפואי, עושים את החיבור עבור המטופל ומרכזים את הכל, לפי הצורך מפנים לכירורג , ראמטולוג או בדיקת MRI כאן במרכז הרפואי".

צילום: מיה צבן דוברת המרכז הרפואי פדה-פוריה

יסמין מאיר מוסיפה: "מחלות הקרוהן והקוליטיס שכיחות, וחולים רבים מתמודדים עמן. אנחנו מספקים להם טיפול כוללני, וזמינים עבורם לסייע ולתת להם מענה. מגיעים אלינו מטופלים מכל אזור הצפון עד רמת הגולן וקריית שמונה אנו שמחים להעניק להם את השירות הזה ולתת להם את התחושה שהם לא לבד ושאנו מקור תמיכה משמעותי עבורם״.

לתיאום תור, יש ליצור קשר עם מכון הגסטרו: 04-6652442.

צילום: מיה צבן דוברת המרכז הרפואי פדה-פוריה

Back to top button