חדשות הארץמבזקים

השריפה בהרי ירושלים: 17,000 דונם עלו באש, טרם הושגה שליטה באש

נקודות העשן הרבות והעצים החרוכים הם עדות כואבת ללחימה הקשה בשריפה העצומה שהשתוללה בהרי ירושלים מאז אתמול (רביעי) בצהריים. שריפה שכילתה שטח בהיקף של כ- 17,000 דונם, כמעט פי ארבע מהשטח שעלה באש בשריפה הגדולה הקודמת בנווה אילן (4,600 דונם)

כשבעים צוותים ממחוז ירושלים, מחוזות שכנים וכן כוחות חבירים רבים פעלו כאן לכל אורך הגזרה כשבכל עת צצים מוקדי שריפה עיקשים המתחדשים מדי פעם וממשיכים לאיים על חיי אדם ורכוש. במרבית הגזרות הגענו להכלה של האש אולם מוקדם לקבוע כי הושגה שליטה.

האש בוערת כעת בחמש גזרות שונות צובה-כסלון, בית מאיר-שורש שואבה, איתנים-גבעת יערים-צובה, הר איתן-סטף.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

ראש הממשלה הגיע לחפ"ק במהלך הלילה והשתתף בהערכת מצב יחד עם שר הבט"פ, מפקד מחוז ירושלים בכבאות, נציב כב"ה דדי שמחי, מפקד מחוז י-ם במשטרה ועוד רבים, במהלכה שיבח את עבודת הכבאים.

טפסר ניסים טויטו, מפקד מחוז ירושלים, אמר: "בשעה זו אנו מבצעים חילופי משמרות של הכוחות הפועלים על מנת לשמור על רצף הפעילות המבצעית ולרענן את הצוותים שנלחמים באש בעוז מאז אתמול הצהריים. פעולת מטוסי הכיבוי שהופסקה בשעות הלילה התחדשה עם אור ראשון. ארבעה מטוסים ממש עכשיו עוד שישה יצטרפו בשעה הקרובה".

צילום: אריאל קדם רשות הטבע והגנים

עוד במהלך הלילה, נמשכו פעולות המשטרה לאיתורו של הנעדר שבתאי שמעון סיגל (25) הנעדר מאז אתמול לאחר שפונה בי"ח "איתנים". חברו שנעדר אף הוא, אותר כבר במהלך שעות הערב המאוחרות.

גם בשעה זו, נמשכת פעילותם של כוחות המשטרה לצד לוחמי האש לאיתור מוקדים ומניעת התפתחות האש ברחבי האזור וכעת, ניתן אישור לחזרתם של תושבי היישוב כיסלון וצוות העובדים של בית חולים איתנים.

פקחי רשות הטבע והגנים פעלו בשטחי השריפה עם תחילתה אתמול בצהריים ואל תוך הלילה. בשל היקפה הנרחב הוכרז נוהל חירום ברשות הטבע והגנים והוקם חפ"ק מיוחד. זאת בנוסף לעבודה משותפת ותיאום ישיר ושוטף מול החפ"ק של כוחות כיבוי האש. פקחי רשות הטבע והגנים בכוחות מתוגברים עם פקחים מכל הארץ ימשיכו לפעול היום בשטחי השריפה במאמצי הכיבוי עם לוחמי האש וכוחות כיבוי נוספים לכיבוי מוקדים בוערים וכן מניעת התחדשות והתפשטות האש. זאת על מנת לצמצם ככל שניתן את היקף הפגיעה בשמורות הטבע והגנים הלאומיים באזור ובבעלי החיים ובצומח. חלקם בסכנת הכחדה.

צילום: ליעד כהן רשות הטבע והגנים

בתוך כך, בשל השריפה ונזקיה נסגרו לטיול עד להודעה חדשה שבילי הטיול הבאים: ציר הטיול האדום והכחול מכביש 38, שבילי הטיול מנחל כיסלון לכיוון איתנים – בסימון אדום כחול ושביל ישראל, ושמורת הר טייסים כולה.

צילום: ליעד כהן רשות הטבע והגנים
צילום: ליעד כהן רשות הטבע והגנים

Back to top button