כלכלהמבזקים

נחתם הסכם קיבוצי ראשון עם חברי הסגל האקדמי הזוטר במכללה האקדמית צפת

לפני ימים אחדים ולאחר שנים של דיונים, נחתם לראשונה הסכם קיבוצי עם חברי הסגל האקדמי הזוטר במכללה האקדמית צפת. ההסכם הקיבוצי החדש מסדיר את תנאי העסקתם של הסגל האקדמי הזוטר ושל המרצים, שיהיו מעוניינים להצטרף אליו.

הסכם זה משלים מבחינת המכללה את ההסכמים עם כלל הסגל, לאחר שקדם לו ההסכם הקיבוצי עם הסגל האקדמי הבכיר.

ועוד, ההסכם מאפשר ליותר מרצים מהחוץ להשתלב בסגל הזוטר כעמיתי הוראה, עדכון בסיס משרתם ועוד.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

כמו כן, ההסכם הושג הודות לשיתוף הפעולה ההדוק עם נציגות ועד המרצים, הכולל את נציגות הסגל האקדמי הבכיר והזוטר, הפועל במכללה.

במסגרת שיפור תנאי ההעסקה של חברי הסגל האקדמי הזוטר במכללה, המאגדים את קהל המרצים מן החוץ ואת קהל חברי הסגל העמית, ניתן למנות שורה של הישגים משמעותיים, הנוגעים לשיפור בתנאי ההעסקה והשכר והביטחון התעסוקתי, ובהם:

  1. מרצים, שהועסקו במעמד מורים מן החוץ בהיקף של 30 אחוזי משרה ויותר, יעברו להעסקה כסגל עמית עם שכר טבלאי חודשי למשך 12 חודשים, במקום 8 חודשים בשנה (כפי שהועסקו עד כה).

  2. עומס ההוראה למרצים בעלי תואר שני הופחת ב-14 אחוזים.

  3. השכר הטבלאי עודכן ועלה בשיעור של 9 אחוזים בממוצע לבעלי תואר שלישי.

  4. השכר עבור שעת תרגול שודרג, ויעמוד לאחר החתימה על ההסכם החדש ל-70 אחוזים משכר שעת הוראה במקום 50 אחוזים עד כה.

  5. המרצים יהיו סוברניים להחליט באם להיות מועסקים כמורים מן החוץ או כחברי סגל עמית.

  6. המכללה תעמיד לרשות חברי הסגל האקדמי הזוטר תקציב ייעודי למימון ההשתתפות במחקר ובכנסים.

  7. לחברי הסגל העמית תוקם קרן השתלמות כבר למן החודש הראשון לעבודתם.

  8. נציג הסגל העמית ישתתף כחבר מן המניין במועצה האקדמית של המכללה.

  9. הודעה מוקדמת מיטיבה בת ארבעה חודשים מראש, לכל הפחות, לפני תחילת שנת הלימודים הבאה, בטרם צמצום העסקה ו/או הפסקת עבודה.

10 בהסכם החדש חודדו ועוגנו מחויבויות חברי הסגל האקדמי הזוטר כלפי המכללה וכלפי הסטודנטים הלומדים בה לשם הבטחת האיכות האקדמית של ההוראה והעברת החומר הנלמד, בכללן מתן ייעוץ והדרכה לסטודנטים בשעות מוגדרות, קביעת שעות קבלה, פעילויות קידום הוראה, הבטחת זמינות לטובת הסטודנטים, כהונה בוועדות קבועות ומיוחדות, השתתפות בסדנאות, השתתפות בכנסים ובהשתלמויות מקצועיות.

ארגון הסגל האקדמי במכללה האקדמית צפת, המשותף לסגל הבכיר ולסגל הזוטר, בירך על חתימת ההסכם הקיבוצי עם הסגל האקדמי הזוטר.

ד"ר אפרת קנולר, ראש ארגון הסגל האקדמי במכללה האקדמית צפת, אמרה: "הסכם זה מקבע את מעמדם ושכרם של המרצים בסגל האקדמי הזוטר. הסכם זה מסיים את המצב הקלוקל, שהיה קיים באוניברסיטאות ובמכללות הציבוריות, במסגרתו חלק ניכר מהמרצים בסגל האקדמי הזוטר הועסקו 8 חודשי העסקה בלבד, וקיבלו משכורתם בהתאם לכך. החל מתחילתו של ההסכם החדש עם הנהלת המכללה האקדמית צפת, המרצים יקבלו 12 חודשי משכורת, הפרשה לקרן השתלמות ותוספת הפרשה לקרן הפנסיה, בנוסף לתוספת לא מבוטלת בשכר. בהמשך לכך, חשוב לציין כי במהלך שנים רבות הסגל הבכיר במכללה בשיתוף עם ההנהלה הפרישו מקרן המחקר של הסגל הבכיר סכום של 50,000 ש"ח לטובת מחקר עבור הסגל הזוטר. החל משנה"ל תשפ"ב הסכום הועלה ל 70,000 ש"ח".

צילום: דוברות המכללה האקדמית צפת

Back to top button