חדשות הארץ

מיכל כהן מונתה לתפקיד יו״ר המועצה הישראלית לתרבות ולאמנות

שר התרבות והספורט, חילי טרופר, מינה היום (שלישי) את מנכ״לית קרן רש״י לצמצום פערים חברתיים, מיכל כהן, לתפקיד יושבת ראש המועצה הישראלית לתרבות ולאמנות. מיכל כהן תהיה האישה הראשונה שתכהן בתפקיד זה.

מיכל כהן, 55, כיהנה כמנכ״לית משרד החינוך בשנים 2013 – 2017. במהלך כהונתה, קידמה תכניות הנוגעות לצמצום פערים בחברה הישראלית ומספר רב של רפורמות בחינוך ובהן "אופק חדש", "עוז לתמורה" ו"למידה משמעותית", שתרמו לעיצוב ארוך טווח של מערכת החינוך.

שר התרבות והספורט, חילי טרופר, אמר: "מיכל כהן היא אשת חינוך, חברה ותרבות ומהמנהלות הבכירות והמוערכות במדינת ישראל. אני משוכנע שמיכל תביא את ניסיונה רב השנים בתהליכי שינוי ובעבודת ממשלה לתוך התפקיד החדש ויחד עם העולם הערכי העמוק שלה ותפיסתה שתרבות ואמנות הם ערך חשוב שחייב להיות מונגש לכל אדם בישראל תוביל את התרבות בישראל קדימה. אני מודה למיכל כהן על הנכונות לשאת בתפקיד זה ולממשלת ישראל על אשר אישרה מינוי חשוב זה. זו גם הזדמנות ליו"ר היוצא מר יגאל עמדי על עשייתו ותרומתו לתרבות בישראל״.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

ראש המועצה לתרבות ולאמנות, מיכל כהן, אמרה: "תרבות ואמנות חוצות מחוזות גיאוגרפיים וחברתיים ויש בכוחן לחבר את כל הגוונים והצבעים המיוחדים כל כך שיש בחברה הישראלית.אני רואה בתפקיד המשך ישיר לפעילותי בעבר כמנכ"לית משרד החינוך ולפעילותי בהווה כמנכ"לית קרן רש"י. ישנן משימות רבות ואתגרים משמעותיים אך אחת המטרות החשובות ביותר מבחינתי היא הבאה לידי ביטוי של כל הפסיפס המיוחד שמאפיין כל כך את החברה הישראלית והבאה לקידמת הבמה את היצירה והתרבות של כלל המגזרים והקבוצות בחברה הישראלית. אני מודה לשר התרבות על האמון בי ומצפה לעבודה המשותפת".

מנכ"ל משרד התרבות והספורט, רז פרויליך, הוסיף: "אני גאה בבחירה במיכל כהן, ליושבת הראש החדשה של המועצה לתרבות ואמנות. מיכל אשת חינוך ותרבות, יוצאת דופן, אשר הובילה רפורמות משמעותיות והובילה מערכות גדולות ומורכבות בהצלחה גדולה. אני סמוך ובטוח, שבהנהגתה המועצה לתרבות ואמנות תוביל ותקדם את עולם התרבות והאומנות הישראלי, תוך שיח פורה עם הנהלת המשרד וגורמי המקצוע. תודה גדולה ליושב ראש היוצא, מר יגאל עמדי, שעמד לצדו של עולם התרבות והאומנות שנים רבות והוביל בהצלחה את המועצה״.

צילום: ניב אהרונסון

Back to top button