חדשות הארץמבזקים

השרה להגנת הסביבה בעניין השריפה בירושלים: החורבן כאן בלתי נתפס

השרה להגנת הסביבה, תמר זנדברג, סיימה לפני שעה קלה הערכת מצב בחפ"ק השריפות בהרי ירושלים, יחד עם מנכ"לית המשרד להגנת הסביבה גלית כהן, סמנכ"לית בכירה לתעשיות שולי נזר, מנהל מחוז ירושלים במשרד להגנת הסביבה שוני גולדברגר ואנשי מקצוע נוספים.

השרה תמר זנדברג קיבלה תמונת מצב עדכנית אודות רמות זיהום האוויר, הטיפול במפגעי האסבסט שנוצרו בשל השריפות, וכן על הנזק שנגרם לבעלי החיים, לטבע ולמערכות האקולוגיות. כמו כן, השרה זנדברג קיבלה עדכונים מהשטח מנציב כבאות והצלה, רב-טפסר דדי שמחי, וכן ממפקד מחוז ירושלים במשטרת ישראל, ניצב דורון תורג׳מן.

השרה להגנת הסביבה, תמר זנדברג: "מיום ליום נזקי האסון מתבהרים לנו יותר, וכבר עכשיו ברור לנו שמעבר לפגיעה הקשה ברכוש ובבריאות, יש נזקים עצומים ואיומים לסביבה. מרחבים שלמים של מערכות אקולוגיות מתפקדות הושמדו כליל, ובעלי חיים רבים מצאו את מותם בין הלהבות. החורבן כאן הוא בלתי נתפס, ואין ספק שלטבע בהרי ירושלים יהיה קשה מאוד לשקם את עצמו".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

"לאחר שהשריפות ישככו, נתחיל בעבודה אינטנסיבית במשרד להגנת הסביבה. נבצע מיפוי מלא על מנת להבין את היקף הנזקים שנגמרו לסביבה ואת עוצמתם, ועל בסיס המידע נכין תכנית שיקום למערכות הטבעיות שנפגעו באופן אנוש", הוסיפה השרה.

לסיום אמרה זנדברג: "שינויי האקלים יהפכו את האירועים הללו לתכופים ועוצמתיים יותר. על הממשלה להכריז על מצב חירום אקלימי, ולאמץ את דוח מנהלת שינוי האקלים שתוכלל על ידי המשרד להגנת הסביבה. בעולם החדש אסונות אקלים הם חלק מהשגרה, ועלינו להיערך בהתאם".

השרה זנדברג בחפ"ק השריפה בהרי ירושלים
השרה זנדברג בחפ"ק השריפה בהרי ירושלים

תגובה אחת

  1. מבלי להקל ראש בתוצאות של השריפה בהרי ירושלים חשוב לדמור על פרופורציות נכונות. הארוע בהחלט חריג בהיקפו אבל כמו שהטבע ״שיפץ״ במהירות גבוהה יחסית את תוצאות השריפה בכרמל כך יהיה גם בהרי ירושלים. בכרמל הטבע החליף את האורנים שנשרפו כליל בצמחיה טבעית מקומית , אלונים ואלות, חרובים, ומיני שיחים שונים. יש לצפות לדמיון בין הרצל להרי ירושלים.

Back to top button