מבזקיםצבא וביטחון

אלוף משנה אריק מויאל נכנס לתפקיד מפקד חטיבת מנשה

טקס חילופי מפקדי חטיבת "מנשה", נערך הערב (שלישי) במחנה "עין שמר", בראשות מפקד פיקוד המרכז, אלוף יהודה פוקס, ובהשתתפות מפקדים, חיילים, משפחות ומוזמנים נוספים. אלוף-משנה אריק מויאל נכנס לתפקיד, במקומו של אלוף-משנה יאיר פלאי, שיחל בקרוב את לימודיו במכללה לביטחון לאומי.
 
מדברי מפקד אוגדת יהודה ושומרון, תת-אלוף יניב אלאלוף: "השלווה מהגלבוע, יופיים של העמקים העתיקים ועוצמתה של ההיסטוריה הרחוקה במרחב, עלולים להטעות ולהכהות את החדות הנדרשת על מנת לנצח בכל היתקלות עם מחבלים. פלאי, נלחמת במשך שנתיים. נלחמת עד היום האחרון בתפקידך. הובלת את היחידות המבצעיות הטובות ביותר בצה״ל ובמדינת ישראל, בסמטאות וברחובות המאתגרים ביותר. מויאל, ניסיונך הפיקודי והקרבי, במיטב יחידות השדה בצה״ל הינו הנכון ביותר לפיקוד על חטיבת מנשה. יכולותיך הגבוהות, ההחלטיות, המקצוענות, הערכים וקור הרוח הם ערובה איתנה להמשכיות נכונה ונדרשת לפיקוד איכותי על החטיבה. אני סומך עליך ובטוח בהצלחתך בהמשך".

מדברי מפקד חטיבת "מנשה" היוצא, אלוף-משנה יאיר פלאי: "בשנתיים האחרונות זכיתי לפקד על החטיבה בתקופה מאתגרת, בה חווינו אירועים משמעותיים. בין האירועים, משבר הקורונה, הפסקת התיאום, עסקת המאה, מבצע 'שומר החומות' ועד שלשום בלילה, בהיתקלות בג’נין. במהלך התקופה האחרונה עברנו אירועים קשים לצד הצלחות משמעותיות. לצערי איבדנו בדרך שני אנשים יקרים, אסתר הורגן ז"ל ולוחם גולני, סמ״ר עמית בן יגאל ז"ל, אנצור את זכרם בליבי לעד. בהצלחות ובכישלונות שמנו תמיד לנגד עינינו את המשימה – הגנה על התושבים, הגנה על בתיהם והגנה בצירים. הגנה מתוך רצון לאפשר חיים משגשגים בחבל ארץ זה. יזמנו, עשינו, השתנינו, דייקנו את עצמנו ושאפנו להשתפר כל העת. מויאל, הכרנו לאורך השנים בשבילים, אני שמח מאוד שאתה מגיע לפקד על החטיבה. אין ראוי ממך, אדם מדהים, לוחם ומפקד אמיץ מהשורה הראשונה. אני בטוח שתוביל את החטיבה למקומות חדשים בהצלחה רבה ובמסירות".

טקס חילופי מפקד חטיבת מנשה
צילום: דובר צה"ל

מדברי מפקד חטיבת "מנשה" הנכנס, אלוף-משנה אריק מויאל: "אני מקבל היום את האחריות להגנה על גזרת מנשה. אני מודה למפקדיי על הפקדון היקר ובעיקר על האמון בי. אעשה כל שיידרש על מנת להילחם בטרור, לספק ביטחון ולאפשר חיים, צמיחה ושגשוג, יחד עם השותפים הרבים למשימה זו. פלאי, תודה והערכה רבה בשמי, בשם החטיבה ובשם כל אותם אלו שאינם יודעים אפילו כמה פעלת למען ביטחונם. כל מי שחוכמתו מרובה ממעשיו אין חוכמתו מתקיימת, חובת ההוכחה היא עלי. יחד נעשה ונצליח".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
טקס חילופי מפקד חטיבת מנשה
צילום: דובר צה"ל

קורות חייו של אלוף-משנה יאיר פלאי: נולד בשנת 1980 ,והתגייס בשנת 2000 לחטיבת "גולני".
2014-2015 – שירת כקצין אגף המבצעים בחטיבת "גולני".
2015-2017 – שירת כמפקד גדוד "גדעון".
2017-2018 – שירת כמפקד גדוד "דקל" בבית הספר לקצינים )בה"ד 1.)
2019-2018 – שירת כמפקד גדוד "גפן" בבית הספר לקצינים )בה"ד 1.)
2021-2019 – שירת כמפקד החטיבה המרחבית "מנשה".
אלוף-משנה יאיר פלאי בעל תואר ראשון במדעי המדינה ומשאבי אנוש במכללת "צפת". פלאי נשוי ואב לשישה.

קורות חייו של אלוף-משנה אריק מויאל: נולד בשנת 1980 והתגייס בשנת 2000 לחטיבת הנח״ל.
2013-2015 – שירת כמפקד מחזור בבסיס האימונים החטיבתי של חטיבת הנח״ל.
2015-2016 – שירת כקצין אגף המבצעים בחטיבת הנח״ל.
2017-2019 – שירת כמפקד גדוד ״שחם״.
2019-2021 – שירת כקצין המבצעים של פיקוד הדרום.
אלוף-משנה אריק מויאל בעל תואר ראשון במתמטיקה ומדעי המחשב ותואר שני במנהל עסקים מאוניברסיטת "אריאל". מויאל נשוי ואב לשבעה.

טקס חילופי מפקד חטיבת מנשה
צילום: דובר צה"ל

Back to top button