חדשות הארץמבזקים

הגבלות התו הירוק החדשות נכנסו לתוקף: הבריכות לא הוחרגו, מאות עמדות בדיקה נפרסו

הגבלות התו הירוק החדשות נכנסו לתוקף החל מחצות (רביעי) והם יורחבו ויוחלו על על כל ענפי המשק, למעט קניונים ומסחר. תוקף התו הירוק הוא מגיל שלוש, כלומר מי שאינו מחוסן- כולל ילדים בגילאי 3- 12- יידרש להציג בדיקות קורונה שליליות. מגיל 12 הבדיקות יהיו בתשלום, ובגילאי 3- 12 יהיו חינמיות, מכיוון שאוכלוסייה זו לא יכולה להתחסן כעת.

מי שאינם מחוסנים יוכלו להנפיק מהיום תו ירוק רק באמצעות בדיקות מהירות (אנטיגן), התקפות ל-24 שעות.

בדיקות PCR ישמשו לאבחנה רפואית או לטובת כניסה למלונות (ילדים בגיל 3-12 שנים ומנועי חיסון יוכלו להיבדק בחינם בקופות החולים ובמתחמי פיקוד העורף לטובת כניסה למלונות בלבד. מעל גיל 12 בדיקות PCR הנן בתשלום).

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

אתרים המפעילים עמדת בדיקות מהירות מחוץ למתחם יורשו לאפשר כניסה למבקרים גם ללא הצגת תו ירוק. בדיקה כזו תוכל לשמש את המבקר לטובת כניסה למתחם הספציפי בלבד.

מערך הבדיקות המהירות יפעל במתכונת הרצה למשך מספר ימים. הפריסה תורחב ותותאם בימים בהתאם לביקושים.

כ-220 תחנות לביצוע בדיקות מהירות (אנטיגן) ייפרסו ברחבי הארץ. הבדיקות המהירות תקפות ל-24 שעות. תחנות הבדיקה מופעלות על ידי הזוכים במכרז משרד הבריאות – מד"א ואיכילוב וול.

באזור הצפון, ירושלים והדרום תפעל חברת מד"א. לקישור לרשימת תחנות הבידוק של מד"א לחצו כאן

באזור המרכז ות״א תפעל חברת איכילוב וול. לקישור לרשימת התחנות של איכילוב-וול לחצו כאן

באילו מקומות יופעל התו הירוק?

אירועי תרבות וספורט, כנסים ותערוכות, בתי מלון, חדרי כושר וסטודיו, בריכות וקאנטרי קלאב, בתי תפילה בהם ישנם 50 מתפללים ומעלה, אולמות וגני אירועים, פסטיבלים, מסעדות, ברים, חדרי אוכל ובתי קפה, מוזיאונים וספריות, אטרקציות תיירותיות ופארקי שעשועים, אוניברסיטאות ומוסדות להשכלה גבוהה. בנוסף, נקבע כי החל מהבוקר גם הכניסה לבתי האבות תתאפשר בהצגת בדיקת קורונה שלילית בלבד.

בנוסף, משרד הבריאות עדכן כי בקייטנות ללא לינה לא יחול התו ירוק ולכן לא יידרשו בדיקות. זאת, בניגוד למחנות הקיץ של תנועות הנוער, בהן הן כן יידרשו.

אקוודוקט. צילום: יובל הנדלר

Back to top button