מבזקיםצבא וביטחון

אלוף משנה אליאב אלבז נכנס לתפקידו כמפקד חטיבת "בנימין"

אלוף-משנה אליאב אלבז, נכנס לתפקיד מפקד חטיבת "בנימין", במקומו של אלוף-משנה יהונתן שטינברג, שכיהן בתפקיד כשנתיים ויחל בקרוב את לימודיו במכללה לביטחון לאומי. טקס החילופים נערך הערב (רביעי) בשילה הקדומה, בראשות מפקד פיקוד המרכז, אלוף יהודה פוקס, ובהשתתפות מפקדים, חיילים, משפחות ומוזמנים נוספים.

מדברי מפקד אוגדת יהודה ושומרון, תת אלוף יניב אלאלוף: "שטיינברג, נבחרת לפקד על חטיבת "בנימין", חטיבה מורכבת, זאת בשל היותך אחד ממפקדי השטח הטובים ביותר בצה״ל. בחודשים הסמוכים להגעתך יצאו ממרחב רמאללה מספר רב של פיגועים קשים ביותר, פיגועים בהם נרצחו אזרחים ונהרגו לוחמים. התייצבת ונדרשת לניצול יום-יומי של יכולותיך הרבות והמגוונות אותן רכשת בתפקידי הפיקוד והמטה שביצעת. חטיבת "בנימין" תחת פיקודך בשנתיים האחרונות, סיכלה טרור בהיקפים גבוהים יותר מכל אזור אחר ביהודה ושומרון. בדיוק ובשיטתיות הגנתם על ההתיישבות, ובחדות ומקצועיות הכרעתם בהיתקלויות עם מחבלים.  אלבז, פיקדתי עליך כלוחם צעיר בגדוד 202 ובמספר תפקידי פיקוד לאורך הדרך. הכישרון, אומץ הלב, הצניעות, החריצות, הניסיון, הבגרות וקור הרוח שכל כך מאפיינים אותך, יאפשרו לך להמשיך ולהוביל את האתגרים הרבים שבפתח, אני בטוח בהצלחתך".

טקס חילופי מפקד חטיבת "בנימין"
צילום: דובר צה"ל

מדברי מפקד חטיבת "בנימין" היוצא, אלוף-משנה יהונתן שטינברג: "בשנתיים האחרונות חווינו ימים של שקט ושגרה ולצערנו גם פיגועים, ימי מתיחות והסלמה במהלך מבצע ׳שומר החומות׳. לא היה כמעט ולו יום אחד, בו לא נדרשנו לתת מענה לטרור בגזרה. ואכן, גם בשבוע האחרון נמנע פיגוע קשה, בזכות ערנות ואחריות של אזרח מן השורה ותגובה מהירה וחדה של הלוחמים בשטח. אך גם לא היה כמעט ולו יום אחד, בו נמנענו מלפעול בעומק השטח – בעיר רמאללה, בכפרים ובמחנות הפליטים, בכל מקום שנדרשנו. ביום, בלילה ואף בימים מאתגרים ומורכבים, התעקשנו על שימור חופש הפעולה, רדפנו את האויב בנחישות ובעצמה באלפי פשיטות ומבצעים, סיכלנו טרור וביססנו את ההרתעה. אלבז ידידי, אני מעביר אלייך בחרדת קודש את הפיקוד על הגזרה. אתגרים מבצעיים רבים ואחריות אדירה. אין כאן רגע אחד של מנוחה, לא בלילה, לא ביום, לא ביום חול ולא בשבת. אך גם אין כאן רגע אחד בו אתה לא מרגיש שייך, מלא בסיפוק והכרת תודה, על הזכות לעמוד בראש המגנים על חבל ארץ מיוחד זה".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
טקס חילופי מפקד חטיבת "בנימין"
צילום: דובר צה"ל

מדברי מפקד חטיבת "בנימין" הנכנס, אלוף-משנה אליאב אלבז: "היום, בגאווה עצומה ומתוך תחושת אחריות, אני מקבל על עצמי את הפיקוד על חטיבת "בנימין", חטיבה שהיא סמל של חלוציות, גבורה ושיח אמיץ וכנה. מספר תהילים ניתן ללמוד על חשיבות המקום, לב הארץ – חבל בנימין, מרכז דתי ורוחני. יהונתן, אנחנו מסיימים היום תקופת חפיפה מהארוכות ומהיסודיות שעברתי בשירותי הצבאי. היה לך חשוב שלא נפספס אף פרט באוסף המידע העצום שהעברת לי. פיקדת על החטיבה ביד רמה, הפגנת מצוינות, מנהיגות ויוזמה. אני מודה לך בשם תושבי בנימין על שעשית למען ביטחונם יומם וליל. וברמה האישית על העברת פיקוד מקצועית, ערכית וחברית וצנועה. למדתי ממך רבות בתקופה קצרה זו. תודה."

קורות חייו של אלוף-משנה יהונתן שטינברג: נולד בשנת 1980 והתגייס בשנת 2000 לחטיבת הנח״ל.
2011-2012 – שירת כסגן מפקד גדוד ״שחם״.
2012-2013 – שירת כקצין אגף המבצעים בחטיבת הנח״ל.
2013-2015 – שירת כראש לשכת מפקד זרוע היבשה.
2015-2017 – שירת כמפקד גדוד ״שחם״.
2017-2019 – שירת כקצין אגף המבצעים בעוצבת ״הפלדה״.
2019-2021 – שירת כמפקד החטיבה המרחבית ״בנימין״.
אלוף-משנה יהונתן שטינברג בעל תואר ראשון בחינוך ממכללת ירושלים. שטינברג נשוי ואב לשישה.

טקס חילופי מפקד חטיבת "בנימין"
צילום: דובר צה"ל

קורות חייו של אלוף-משנה אליאב אלבז: נולד בשנת 1980 והתגייס בשנת 1999 לחטיבת הצנחנים.
2013-2014 – שירת כסגן מפקד יחידת ״מגלן״.
2014-2015 – שירת כראש ענף חיל הרגלים במרכז הלאומי לאימונים ביבשה.
2015-2017 – שירת כמפקד גדוד ״אפעה״.
2017-2019 – שירת כמפקד בסיס האימונים החטיבתי של חטיבת צנחנים.
2019-2021 – שירת כמפקד חטיבת "שועלי המרום".
אלוף-משנה אליאב אלבז, בעל תואר ראשון בממשל, דיפלומטיה ואסטרטגיה מהמרכז הבינתחומי בהרצליה ותואר שני במדעי המדינה מאוניברסיטת חיפה. אלבז נשוי ואב לשלושה.

טקס חילופי מפקד חטיבת "בנימין"
צילום: דובר צה"ל

Back to top button