חדשות חוץמבזקים

זק"א במבצע הצלה מיוחד: שלדים מקברי יהודים מלפני מאה שנים הובאו לקבורה בבית עלמין יהודי

ראשי זק"א תל אביב נפגשו היום (חמישי) עם שגריר רומניה בישראל, והתקבלו בבית שגריר רומניה בתל אביב, במטרה להודות על מבצע ההצלה ההרואי של קברי יהודים מלפני כמאה שנה, שנשארו בשטח שפונה לפני שנים רבות בחופזה וכעת עם התחלת בניית מבנה ציבורי בשטח התגלו שלדי יהודים.

הרב הראשי לרומניה, הרב רפאל שפר, הזעיק את ארגון זק"א ובהדרכת רב הארגון, הרב יעקב רוז'ה, יצאו מלפני מספר חודשים משלחת מתנדבים שעמלו מבוקר ועד ערב להביא את השלדים והעצמות לקבר אחים בבית עלמין יהודי פעיל.

השגריר, מר איאוניד ראדו, קיבל בלבביות רבה את המשלחת בראשות מנכ"ל הארגון הרב צבי חסיד, קצין המבצעים של הארגון, יחיאל גולדמן, והמתנדבים: יעקב שילר, יהודה אהרונוב, שמחה יפה, פנחס חסיד ופנחס דיין.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

השגריר סיפר על פועלו להצלת קברי יהודים מהשואה ועל שיתוף הפעולה עם ארגונים יהודיים בעולם. לאחר ששמע סקירה ממנכ"ל זק"א על הפעילות, לצד הפנייה הנרגשת מצד הארגון לשימור עשרות בתי העלמין הפזורים ברומניה, ומעידים על חיי היהדות התוססים שהיו בה לפני המלחמה, הבטיח השגריר להעביר את הבקשה והמסר לראשי הממשל ולשתף פעולה עם הארגון בכל דבר לצורך מילוי המשימה של כבוד המת. בשם הרפובליקה הרומנית ביקש השגריר להודות על פעילות הארגון אשר ריגשה אותו מאד.

מבצע זק"א להבאת גופות יהודים ברומניה
צילום: זק"א תל אביב
מבצע זק"א להבאת גופות יהודים ברומניה
צילום: זק"א תל אביב

Back to top button