מבזקיםמשפטי/פלילי

שני ישראלים הוסגרו לנורבגיה לאחר שביצעו הונאה בהיקף של מיליונים

היום (חמישי), הוסגרו לנורבגיה שני מבוקשים, יגאל חלווני ופנחס עטיה, כדי שיעמדו שם לדין בגין עבירות מרמה.

על פי בקשת ההסגרה הנורבגית, בין התאריכים 23.9.2019 – 8.10.2019 הונו השניים מנהל בחברה נורבגית בשיטה המכונה "הנדסה חברתית" או "מרמת מנכ"ל", השניים התחזו למנהל חברה איטלקית, שלה חברה-בת נורבגית, וכן לעו"ד הפועל לכאורה מטעם החברה-האם, ובזהויות אלה פנו בטלפון ובדוא"ל למתלונן, מנהל בחברה-הבת, והורו לו להעביר סכומי כסף גדולים לחברות בהונג קונג, לכאורה לצורך עסקה שהחברה-האם היא צד לה.

המתלונן עמד זמן מה בקשר עם המבוקשים-המתחזים, שישבו בישראל, באמצעות כתובות דוא"ל שדמו לאלה של מנכ"ל החברה-האם ושל עורך הדין. בהתאם להנחיות שניתנו לו על ידי חלווני ועטיה, העביר המתלונן סכומי כסף שונים, המצטברים לכדי 13,645,000 דולר אמריקאי וכן 500,000 אירו, לחשבונות בנק של חברות בהונג קונג, מתוך אמונה כי כך התבקש על ידי מנכ"ל החברה-האם. זמן מה לאחר מכן, ובעוד השניים עומדים בקשר עם המתלונן, התחוור לחברה ולמתלונן כי נפלו קורבן למרמה רחבת היקף.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

הם פנו למשטרת נורבגיה, וזו פתחה בחקירה סמויה שבמסגרתה הונחה המתלונן להמשיך ולקיים את הקשר עם המתחזים. בעקבות זאת אותרו הללו בישראל, וביום 16.10.2019 נעצרו. ביום 9.9.2020 הכריז עליהם בית המשפט המחוזי בירושלים בני הסגרה לנורבגיה, ולאחר שביום 28.6.2021 דחה בית המשפט העליון את ערעוריהם, חתם שר המשפטים על צווי ההסגרה, שמכוחם הוסגרו היום. התיק טופל על ידי עו"ד ינאי גורני מהמחלקה הבינלאומית בפרקליטות המדינה, בשיתוף חטיבת המודיעין באח"מ ויחידת הונאה ת"א במשטרת ישראל.

צילום: דוברות המשטרה

 

Back to top button