מבזקיםצבא וביטחון

מאות מפרי סדר פלסטינים התקהלו סמוך לגדר הרצועה: "לא נרפה את ידנו"

בשבוע האחרון נערכו בפיקוד הדרום להפרות הסדר, הגבירו כוננות ותוגברו בסד״כ ימ"ס מג"ב וצלפים מיחידות מיוחדות שהוצבו במרחב הגדר. במהלך הפרות הסדר התקרבו לגדר כמאות מפגינים במוקד אחד בצפון הרצועה. המפגינים ניסו לטפס על הגדר והשליכו מטענים לעבר כוחות צה"ל. לוחמי צה"ל שהיו ערוכים מבעוד מועד במרחב השתמשו באמצעים לפיזור הפגנות, ובהתאם לצורך גם בירי רוגר וירי צלפים.

בעקבות ירי משטח רצועת עזה נפצע לוחם מג"ב באורח אנוש, הלוחם פונה רכוב ומקבל טיפול רפואי בבית החולים. כמו כן, במהלך הפרת הסדר אירע ניסיון חטיפת נשק של חייל צה"ל. הלוחם נאבק, והצליח למנוע מהם לחטוף את כלי הנשק אשר נמצא בידיו.

הפרות הסדר נמשכו כשלוש שעות. כלל המפגינים פוזרו.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

המפכ"ל, רב ניצב יעקב(קובי) שבתאי, מסר: "סוף שבוע רווי אירועים פלילים ברחבי הארץ אותם חוקרת המשטרה. לא נרפה עד שנפענח את הפשעים ונגיע לכל אותם העבריינים . במקביל , גם האירועים בגבול רצועת עזה מזכירים לנו את האתגרים הגדולים עמם מתמודדים שוטרי משטרת ישראל, לוחמי מג"ב וכוחות צה"ל בכל הגזרות בהן הם פועלים. שוטרי משטרת ישראל , מבצעים פעילות שיטור קלאסית בערים וביישובים ברחבי המדינה, לצידם ישנם גם כוחות משטרה רבים שעוסקים יום יום בלחימה מול הטרור."

המפכ"ל הוסיף: "אנו לא נרפה את ידנו ונמשיך לפעול בתקיפות ובכל העוצמה אל מול אלה שרוצים לפגוע בנו ובביטחון אזרחי ישראל שלמענם אנו פועלים. בשמי ובשם שוטרי משטרת ישראל ולוחמי מג"ב, אני מאחל החלמה מהירה לסמ"ר ב', לוחם יחידת המסתערבים של מג"ב שנפצע הערב באורח אנוש מירי בגבול רצועת עזה. כל הגורמים הפיקודיים והמקצועיים מלווים ותומכים כעת במשפחתו."

מקרות האירוע המפכ"ל מקיים הערכות מצב עם גורמי הביטחון וצה"ל.

התפרעויות בגדר הגבול ברצועת עזה. צילום: דובר צה"ל

Back to top button