חדשות הארץמבזקים

רה"מ בנט: הציבור צריך לדעת – כל עטיית מסכה מונעת סגירת חנות

ראש הממשלה, נפתלי בנט נשא דברים הבוקר (ראשון) בפתח ישיבת הממשלה: "אני רוצה לשלוח איחולי החלמה מהירה ותפילה לרפואתו של לוחם מג"ב, סמל ראשון בראל חדריה שמואלי, שנפצע אתמול מירי מחבל על הגדר ברצועת עזה. אנחנו נבוא חשבון עם מי שפוגע בלוחמים שלנו ובאזרחי ישראל. במהלך הלילה צה"ל הגיב בתקיפה רחבה למדי ברצועה. בשבוע שעבר קיימתי הערכת מצב באוגדת עזה, יחד עם שר הביטחון, בני גנץ, והרמטכ"ל, אביב כוכבי. אני יכול לדווח לכם שצה"ל, פיקוד דרום ואוגדת עזה ערוכים ומוכנים לכל תרחיש."

עוד אמר ראש הממשלה: "בעניין הקורונה: אנחנו ממשיכים להילחם במגפה בכל העוצמה, על פי תכנית העבודה הסדורה של ממשלת ישראל. היו שתי חלופות לפנינו: אסטרטגיית הפטיש הרחב, מה שנקרא הסגרים, או מערכה רחבה מרובת פעולות לבלימת התחלואה. אנחנו בחרנו באפשרות השנייה. אנחנו מקיימים יום-יום מערכה של עשרות פעולות, קטנות וגדולות בו זמנית, שנועדו ביחד לבלום את התחלואה, כדי לתת לחיסונים מספיק זמן להיכנס לפעולם. מסת בדיקות מהירות, בדיקות ביתיות, בדיקות PCR בקופות החולים – אנחנו קרובים לרבע מיליון בדיקות ביום סה"כ במדינת ישראל. זה כלי אדיר למעוך את ה-R."

ראש הממשלה הדגיש: "הציבור צריך לדעת – כל עטיית מסכה מונעת סגירת חנות, כל תו ירוק מונע מצב של מסעדה עם כסאות הפוכים, כמו שאנחנו מכירים, כל הגדלה של המיטות ותקני הרופאים והאחיות בבתי החולים – משמעותה בתי מלון שנשארים פתוחים. אני עכשיו יכול לבשר מכאן – בידינו לנצח את הגל הזה. אם הציבור ימשיך להתחסן בהמוניו, אם נמשיך לעטות מסכות כראוי, אם נמשיך להתנהל באחריות, אנחנו נחגוג את החגים עם המשפחה, באופן חופשי. בסוף השבוע אישרנו חיסונים שלישיים משלימים לבני ה-40 ומעלה. ושוב, אנחנו הראשונים בעולם שעושים זאת. כבר 1.4 מיליון ישראליים התחסנו בחיסון השלישי המשלים. נקודה חשובה מאוד שהציבור חייב להפנים, ואני חושב שהרוב לא מבינים עדיין – הציבור הפגיע ביותר באופן פרדוקסלי כרגע, הם אלה שעשו שני חיסונים ועדיין לא את השלישי."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
צילום: דוברות סורוקה

Back to top button