כלכלהמבזקים

״לא יזיזו אותנו מכאן, והרפורמה ההרסנית בחקלאות לא תעבור״

לנטיעות האבוקדו הבוקר (שני) במושבי הנגב הצטרפו יו"ר מרכז השלטון האזורי וראש המועצה האזורית מרחבים, שי חג׳ג׳, ראש המועצה האזורית שדות נגב, תמיר עידאן וראש עיריית שדרות, אלון דוידי, כמחאה על המשך ההליכים לאישור הרפורמה בחקלאות.

באזור המטע אין קו מים. על מנת לגדל באזור הזה, מושבי הנגב מושכים קווי מים בעלויות גבוהות מהנקודה של מקורות.

שי חג'ג' אומר כי הנטיעה מול גדר הגבול עם רצועת עזה נועדה להזכיר למי ששכח את עקרונות היסוד של הציונות וההתיישבות. ״הדבר הראשון שהצטוו בני ישראל לעשות בכניסתם לארץ המובטחת – וְכִי תָבֹאוּ אֶל הָאָרֶץ וּנְטַעְתֶּם כָּל עֵץ מַאֲכָל. כך נאמר בספר ויקרא. נטיעת עצים היא ההתיישבות בארץ.״ אומר שי חג׳ג׳ מראשי ההנהגה החקלאית וממובילי המאבק נגד הרפורמה בחקלאות ״חקלאות היא התיישבות. לא יזיזו אותנו מכאן. החקלאות מסמנת את הגבולות ואנו מעבדים את הקרקע עד התלם האחרון. חברי הממשלה מבינים שהרפורמה רעה – ואנחנו מאמינים כי הם לא יתנו את ידם לפגיעה בציונות ובחקלאות.״

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

תמיר עידאן ראש המועצה האזורית שדות נגב ״הגענו לכאן, מוקדם בבוקר לגבול רצועת עזה, כדי לנטוע את מה שהממשלה רוצה לגדוע. החקלאות הישראלית כאן כדי להישאר חזקה ואיתנה. אנו אומרים לממשלה: חיזרו בכם מהרפורמה הרעה שאתם רוצים להוביל והצילו את החקלאות בישראל".

עידאן התייחס לנושא הביטחוני ואמר כי "אנו עדים בשבוע האחרון לאזלת יד משוועת של הממשלה הנוכחית בנושא הביטחוני. כמה סמלי שדווקא כאן – מול עזה המקדשת את המוות, אנו נוטעים עץ המסמל חיים.״

ראש עיריית שדרות, אלון דוידי, אמר: "הלב של כולנו עם החקלאים. שמחתי להגיע לנטיעת אבוקדו עם חבריי שי חג׳ג׳ ותמיד עידאן, ראשי המועצות של מרחבים ושדות נגב, במטע של ׳מושבי הנגב׳ מול הגבול עם רצועת עזה. זאת כמחאה על המשך ההליכים לאישור הרפורמה בחקלאות. הנטיעה הזו שלנו, ליד הגבול, מגיעה עם אמירה – החקלאות כאן כדי להישאר ובמיוחד בגבול עם עזה, נמשיך לגדל ולנטוע עד המטר האחרון".

במטע 1000 דונם שניטעו בחמש השנים האחרונות ובימים אלה נוטעים עוד 400 דונם (סה"כ 1,400 דונם).

נטיעות אבוקדו במושבי הנגב. צילום: ללא קרדיט
נטיעות אבוקדו במושבי הנגב. צילום: ללא קרדיט

Back to top button