חדשות הארץמבזקים

השרה שאשא ביטון: כולנו מכוונים כעת לפתיחת שנת הלימודים ב-1 בספטמבר

משרד החינוך ממשיך את ההכנות לפתיחת שנת הלימודים בראשון בספטמבר, ובתוך כך פתחו שרת החינוך, ד"ר יפעת שאשא ביטון ומנכ"ל המשרד, יגאל סלוביק, את ההערכות לפתיחת שנת הלימודים הקרובה, במסגרת כנס מקוון. בכנס השתתפו מנהלי בתי הספר מכל רחבי הארץ, מצפון ועד דרום.

שרת החינוך, ד"ר יפעת שאשא ביטון, פנתה אל המנהלים בכנס ואמרה: "כולנו מכוונים כעת לצורך השעה – לפתיחת שנת הלימודים ב-1 בספטמבר. אתמול בערב הצבענו על כך בקבינט. אני יודעת כמה זה חשוב לכם, כמה זה חשוב לילדים, כמה זה חשוב להורים. מגיע לנו לייצר וודאות ויציבות במערכת החינוך, כדי שנוכל לפתוח את השנה בצורה טובה".

השרה ציינה עוד כי במהלך השנה וחצי האחרונות הקורונה פגעה באופן קשה בילדי ישראל, ובכוונתה לפעול ללא לאות כדי להבטיח שבשנה הקרובה התלמידים ילמדו ברצף, תוך שמירה על שגרת חייהם ועל בריאותם. הלמידה הפיזית בבתי הספר תאפשר למערכת החינוך להתמקד בצמצום הפערים הרגשיים, הלימודיים והחברתיים שהתלמידים צברו. לשם כך, במסגרת דיוני התקציב גייסה השרה כ- 300 מיליון ש"ח לטובת המענים החינוכיים והרגשיים הנדרשים לתלמידים.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

מנכ"ל המשרד, יגאל סלוביק, הציג בפני המנהלים את ההערכות של המשרד לפתיחת השנה, וסקר את עקרונות התכנית הלאומית, "מתחברים לחינוך" ואת שלבי הביצוע של חמש שכבות ההגנה, שנועדו להבטיח פתיחה סדירה של שנת הלימודים ואת מוגנות התלמידים וצוותי החינוך. המנכ"ל סקר את ההתפתחויות, לאור מאמץ החיסונים הלאומי של בני נוער מגיל 12 ומעלה, והציג את קצב ההתקדמות המואץ במבצע הבדיקות המהירות (אנטיגן), שהגיעו כבר ביום שישי ברכבת אווירית ארצה, וכעת נערכים לקראת השלב הבא – חלוקתם להורים ולתלמידים.

כמו-כן, המנכ"ל פירט על מתווה "הכיתה הירוקה" לקיצור ימי הבידוד, הפועל מאז אתמול בשני בתי ספר ברחבי הארץ, ועל מבצע הבדיקות הסרולוגיות שהחל בראשית החודש (9.8) והתרחב בהדרגה לכלל הרשויות ברחבי הארץ. כל אלו נועדו לצמצם למינימום ההכרחי את אובדן ימי הלימוד במערכת החינוך כתוצאה מבידוד. במהלך השנה שעברה אבדו כמיליון וחצי ימי לימוד במערכת החינוך, כתוצאה ממספר ימי הבידוד שאליהם נדרשו התלמידים בשנה שעברה.

לקראת פתיחת השנה יגיעו סמנכ"לים, מנהלי מחוזות ומנהלים ממטה המשרד אל בתי הספר כדי ללוות את מנהלי בתי הספר בהיערכותם לפתיחת שנת הלימודים, תוך מתן מענים נדרשים לאתגרים העולים מהשדה החינוכי.

צילום: דני שם טוב- דוברות הכנסת

Back to top button