מבזקיםפוליטי / מדיני

ועדת החוקה: תקנות התו הירוק אושרו מחדש לעשרת הימים הקרובים

ועדת החוקה אישרה היום (חמישי) את תקנות התו הירוק עד ל-5.9, לאחר שקיבלה התחייבות של משרד הבריאות לגבש מתווה משופר להחרגת ילדים עם מוגבלות מהתו הירוק.

עוד הוסכם, כי במקרה שמשרד הבריאות לא ימצא עד יום שלישי הקרוב מתווה מדויק יותר, שייתן מענה לילדים שכרגע אינם נכללים בהסדר, יקבל משרד הבריאות את בקשת הוועדה להחריג מהתו הירוק את כלל הילדים מגיל 3 עד 12 ושלושה חודשים, המחזיקים בתעודת נכה.

ועדת החוקה בראשות מ"מ יו"ר הוועדה, ח"כ איתן גינזבורג (כחול לבן), האריכה בפעם השביעית את מצב החירום בשל הקורונה ב-60 ימים נוספים, עד ל-25.10.21 ואישרה, כאמור, את תקנות התו הירוק שייכנסו לתוקף הלילה בחצות, ובהן החרגת ילדים עם צרכים מיוחדים בעלי תעודת נכה עם פטור מתור, עד ל-5.9 במקום עד ה-9.9 כפי שנכתב בתקנות המקוריות.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

עוד לפי התקנות, מה-1.9.21, תלמידים בכל הגילאים (מגיל 3), יוכלו להציג תוצאת בדיקתPCR שלילית שבוצעה בבתיה"ס במסגרת "מגן חינוך" והיא תהיה תקפה ל-72 שעות גם לצרכי תו ירוק.

כמו כן, אישרה הוועדה להסיר את ספרד וגיאורגיה מרשימת המדינות בסיכון מרבי, שהיציאה אליהן נאסרה, וכן האריכה בחודש נוסף, עד ל-20.9.21 את החובה לביצוע בדיקה בכניסה לישראל.

בהארכת מצב החירום בשל קורונה תמכו מ"מ היו"ר ח"כ איתן גינזבורג (כחול לבן) וח"כ סימון דוידסון (יש עתיד). לא היו מתנגדים. בתקנות חובת בדיקה בכניסה לישראל תמכו מ"מ היו"ר ח"כ גינזבורג והח"כים סימון דוידסון, ולדימיר בליאק (יש עתיד), בני בגין (תקווה חדשה), גבי לסקי (מרצ). לא היו מתנגדים. ח"כ שמחה רוטמן (הציונות הדתית) נכח ולא השתתף בהצבעה. בתקנות הגבלות היציאה תמכו מ"מ היו"ר ח"כ גינזבורג, ח"כ בגין וח"כ בליאק. לא היו מתנגדים. בתקנות התו הירוק תמכו: מ"מ היו"ר ח"כ גינזבורג וח"כ בגין.

אילוסטרציה. צילום: freepik

Back to top button