חדשות חוץמבזקים

הוריקן "איידה" שועט לעבר לואיזיאנה: "סופה חזקה ומסוכנת"

הוריקן "איידה" הולך ומתעצם, והפך היום (ראשון) להוריקן מסוג 4, ובמסלול פגיעה ישירה בחופי לואיזיאנה, ארה"ב. גורמי החירום באזור פתחו מקלטים למפונים ועקורים, למרות הסכנה המוגברת בהדבקות בקורונה.

סופת ההוריקן "איידה" צברה מהירות מסחררת כשנכנסה לצפון המפרץ הקריבי, כשהיא עוברת מרוחות עליונות של 115 קמ"ש, נכון לשעה 01:00 שעון לואיזיאנה, ל -245 קמ"ש כעבור כמה שעות. המערכת צפויה לנחות ביום ראשון אחר הצהריים, באותו תאריך שהוריקן קתרינה החריבה את לואיזיאנה ומיסיסיפי 16 שנים קודם לכן.

הסופה התרכזה כ -100 קילומטרים מדרום לפתחו של נהר המיסיסיפי, ו- 130 קילומטרים דרומית-מזרחית לגראנד איילנד, לואיזיאנה. משם הסופה עברה מצפון -מערב במהירות של 15 קמ"ש (24 קמ"ש).

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

האזור עליו הסופה "איידה" מאיימת נמצא בסיכון מוגבר בשל שיעורי התחסנות נמוכים והתפרצות חריפה של זן הדלתא של נגיף הקורונה. בשל כך, בתי החולים המקומיים מתמודדים עם עומס מאושפזים במחלקות הקורונה.

ד"ר ג'וזף קנטר, ראש מערך שירותי הבריאות של לואיזיאנה, אמר כי "זו סופה חזקה ומסוכנת – היא מתקדמת מהר יותר משחשבנו, כך שיש לנו קצת פחות זמן להיערך. יש הרבה קורונה בחוץ – יש הרבה סיכונים".

צילום: NOAA via AP
צילום: AP Photo/Eric Gay

Back to top button