חדשות הארץמבזקים

נשיא המדינה בחגיגות 100 למכבי: נולדתי בבית של מכביסט

נשיא המדינה, יצחק הרצוג ורעייתו מיכל השתתפו היום (ראשון) בחגיגות המאה ל׳מכבי תנועה עולמית' בכפר המכביה. עוד השתתפו באירוע שר הספורט והתרבות, חילי טרופר, יו״ר התנועה אמיר פלד, מנכ״ל המכביה רואי הסינג והמדליסטים האולימפיים. במהלך האירוע הוענקה לנשיא בהפתעה תמונה מהמכביה ה-12, בה מופיעים אביו חיים הרצוג ז״ל כנשיא המדינה עם בכירי התנועה ובניהם יו"ר התנועה דאז ישראל פלד ז"ל, שבנו אמיר פלד, הוא יו"ר התנועה הנוכחי.
 
הנשיא פתח את דבריו ושיבח את התנועה העולמית 'מכבי' על פועלם ארוך השנים: "חברי וחברות מכבי בישראל ובעולם, יום הולדת שמח! 100 שנים הן לא דבר מובן מאליו, לכל ארגון, ובטח לתנועה חינוכית, ערכית, ציונית ויהודית משמעותית כל כך כמו 'מכבי העולמית'. מכבי היא שילוב מופלא. היא מצליחה להיות בה בעת, גם סמל למצוינות בספורט, להישגיות ולחתירה לניצחון; וגם תנועה ציונית ערכית שנוגעת בצעירים וצעירות יהודיים בעולם ומעירה בהם את הזיק הציוני. לא כולם יודעים, אבל אני נולדתי בבית של מכביסט."
 
הנשיא ציין את התמונה המיוחדת שהוענקה לו ואמר: "אבי, חיים הרצוג ז"ל, שהיה לנשיא השישי של מדינת ישראל היה בצעירותו אלוף אירלנד באיגרוף במשקל תרנגול, וכמובן חבר נלהב במועדון מכבי בדבלין. אני לא מזכיר את ילדותו של אבי כזיכרון ישן ונשכח, הרי כמו שכולכם יודעים – להיות במכבי זה לא משהו שנעלם אחרי כמה שנים. כמו שאתם רואים בתמונה שתעלה עכשיו על המסך, אבא שלי היה מכביסט ונשאר מכביסט."
 
עוד הוסיף הנשיא ואמר: "גם המפעל הבולט ביותר של התנועה, המכביה, צועד איתנו בתחנות חיינו. המכביה היא לא רק מפעל ספורט, אלא מפעל חינוכי ציוני ולאומי בקנה מידה היסטורי ששמו הולך לפניו בעולם כולו. קשה להפריז בחשיבותה של המכביה לעם היהודי, לעמיות היהודית. השפעותיו של המפעל הזה, על אבני היסוד החשובות ביותר של אומתנו, ניכרות יום יום, שעה שעה."
 
"המכביה הפכה לתחרות הספורט השנייה בגודלה בעולם אחרי האולימפיאדה. היא מהווה את המפגש הציוני – יהודי הגדול ביותר, עשרות אלפי ספורטאים וחברי משלחות שצפויים להגיע ארצה בעוד שנה לחגיגת ספורט אמיתית. יהיו כאן ספורטאים מכל הגילאים, מבן שתים עשרה ועד בן תשעים. ובהם גם ספורטאים בעלי לקות קוגניטיבית ופיזית. תודה לכם קברניטי המכביה על שהשכלתם לפתוח את השערים לכולם, המדליות של ארטיום – המכביסט שהביא לנו את הזהב ושל חבריו חשובות ויקרות אבל השתתפות בעלי המוגבלויות – מחממת לכולנו את הלב, היהודי והציוני,״ הוסיף הנשיא בהתרגשות.
 
הנשיא חתם את דבריו ואמר: ״שנה טובה ומתוקה למשפחת מכבי ולכל אוהביה מי יתן ונזכה השנה כולנו ל-"נפש בריאה בגוף בריא" וכי מכבי תמשיך ותשגשג לפחות עוד מאה שנים! יום הולדת שמח!"

חגיגות 100 למכבי
צילום: עמוס בן גרשום/ לע״מ
חגיגות 100 למכבי
צילום: עמוס בן גרשום/ לע״מ
 
 

Back to top button