חדשות הארץמבזקים

לקראת חגי תשרי: מאות מכשירי דפיברילטור הוצבו בבתי כנסת בירושלים

מגן דוד אדום ועיריית ירושלים השיקו בתחילת החודש פרויקט הצבת מכשירי מפעם (דפיברילטור), במסגרתו הותקנו מאות מכשירים מצילי חיים בבתי הכנסת בעיר, לקראת חגי תשרי אשר מאופיינים בקהל רב המתכנס לתפילות בבתי הכנסת. בימים הקרובים ועד לערב ראש השנה, ממשיכים צוותי מד"א להתקין מכשירים נוספים. מאות המכשירים שמוצבים במסגרת הפרויקט מצטרפים לאלפי עמדות ההחייאה החכמות שמגן דוד אדום פורס במרחב הציבורי ברחבי הארץ בכלל ובבירה בפרט.
 
הפרויקט הייחודי של מגן דוד אדום פועל הודות לשיתוף פעולה עם עיריית ירושלים ובזכות התרומות הנדיבות שנתקבלו באמצעות אגודת ידידי מד"א בישראל מהקרן לידידות, Cross River Bank ומר משה גרינברג ותורמים נוספים שגויסו ע"י אגודת ידידי מד"א בישראל ועיריית ירושלים.
 
כל אזרח שמחייג למוקד 101 של מד"א במקרה חירום רפואי שדורש החייאה, כחלק מההדרכה הטלפונית ובמקביל להזנקת ניידת טיפול נמרץ וכונני מד"א הרכובים על האופנועים, האזרח מונחה להביא ולתפעל את מכשיר המפעם (דפיברליטור) הקרוב המופיע במפת המוקד של מד"א ובכך מסייע בהצלת חיים במקרה של דום לב. בכל 60 שניות שחולפות ללא טיפול מרגע תחילתו של אירוע לבבי, פוחתים סיכויי ההישרדות של החולה בכשבעה עד עשרה אחוזים וככל שמתן מכת חשמל מתרחש מהר יותר, הסיכוי של החולה לחדש את פעילות הלב גדל מסביר ד"ר רפאל סטרוגו, סמנכ"ל הרפואה במד"א.
 

צילום: דוברות מד"א

ראש עיריית ירושלים משה ליאון בירך על הפעילות המהירה בה הותקנו כל המכשירים, עוד בטרם יחלו תפילות חגי תשרי בבתי הכנסת ואמר כי "כפי שציינתי לאחרונה, המכשירים שהותקנו יהפכו את בתי הכנסת הירושלמיים למקום בטוח יותר וייתנו מענה ראשוני ומידיי לכל מי שיזדקק לטיפול במטרה להציל חיים. כולי תקווה שלא יקרו מקרים שיצריכו את השימוש בהם."

מנכ"ל מד"א, אלי בין, אמר: "הפרויקט מציל החיים, ייתן עוד כלים לאזרחים, גם ללא הכשרה רפואית, לסייע בהצלת חיים ברגעים הראשונים במקרה של דום לב במרחב הציבורי ובבתי הכנסת ברחבי העיר. אנו מודים לשותפינו לדרך בעיריית ירושלים ולעומד בראשה. לולא התורמים הנדיבים, הקרן לידידות, Cross River Bank, משה גרינברג והתורמים הנוספים שגויסו למשימה החשובה ע"י אגודת ידידי מד"א בישראל ועיריית ירושלים לא היינו עומדים באתגר. בשם מגן דוד אדום, אני מאחל לתושבי העיר ולמתפללים הרבים שנה טובה ובריאות איתנה."
 


צילום: דוברות מד"א



צילום: דוברות מד"א

Back to top button