כלכלהמבזקים

ליברמן הציג את התקציב: "החברתי בתולדות המדינה – ויעבור עם חוק ההסדרים"

שר האוצר אביגדור ליברמן הציג היום (שני) במסיבת עיתונאים שערך לקראת הגשת תקציב המדינה לאישור הכנסת בקריאה ראשונה כבר ביום חמישי הקרוב.

"תקציב המדינה כפי שמובא הוא התקציב הכי חברתי בתולדות מדינת ישראל", טען והודה כי "חוק ההסדרים שמן, אבל אין מה לעשות – אחרי שלוש וחצי שנים צריך לקבל החלטות לא פשוטות. יש כאלה שלא מרוצים מהרגולציה ויש כאלה שלא מרוצים מגיל פרישה לנשים או הפנסיות לאנשי הקבע, זה לא יכול להיות אחרת בקואליציה עם כאלה פערים אידאולוגיים. לכן, זה תקציב טוב ושלם ובסוף כולם יצטרכו להבין שאין ברירה אלא לקבל את זה כמקשה אחת. היום אפגש עם הנהלת הקואליציה ומחר עם ראשי המפלגות, מאמין שבלילה האחרון נמצא את עמק השווה עם כל המרכיבים והח"כים".

ליברמן פירט: "תקציב המדינה לשנת 2021 יהיה כ-432 מיליארד שקלים ולשנת 2022 – 452.5 מיליארד שקל. לפי הדוחות הרבעוניים של החברות בבורסה הישראלית יש פעילות מוגברת במשק, גם בכרטיסי אשראי הפעילות יפה מאוד וגם ההכנסה מגביית המסים טובה מאוד. כל נושא התו הירוק והסגול עובד יפה. הכלכלה הישראלית למדה לחיות ולעבוד לצד הקורונה. זה התקציב הכי חברתי בתולדות המדינה. יש בו תוספות לתקציב הבריאות בלי קשר לתקציבי הקורונה, כולל בניית 2 בתי חולים חדשים בצפון ובדרום. בנוסף למשרד הרווחה יש תוספת של 700 מיליון שקל, בין השאר למאבק באלימות במשפחה וביטחון תזונתי. יש תוספת של מיליארד למשרד החינוך, מיליארד למשרד הבט"פ, כל התוספות במשרדים האחרים זה תקציב שכולו חברתי."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
צילום: קובי גדעון/ לע"מ

תגובה אחת

  1. אחרי קרוב לשלוש שנים ללא תקציב חשוב מאד להעביר תקציב מהר ככל האפשר ועם מעט ויכוחים ומשיכות חבל סקטוריאליות. לא יצאנו עדיין מהקורונה וצריך להיות זהירים מאד ולא להסחף לפופוליזם מיותר. נאחל לממשלה להביא ולאשר את התקציב במועד. זוהי אבן פינה חשובה ביותר בחיי הממשלה ואישור התקציב יתרום רבות להרגעת השטח וחזרה לאיזונים שכל כך נחוצים לכל אזרחי המדינה. תקציב משדר תוכנית עבודה. תקציב משדר וודאות לגבי העתיד הקרוב ותקציב מסמל הסכמה בין שותפים על שביל זהב שבין צרכים לעקרונות. שיהיה בהצלחה.

Back to top button