מבזקיםצבא וביטחון

תת אלוף גיא דוידסון הוא מפקד בסיס "חצרים" הנכנס

תת אלוף גיא דוידסון נכנס לתפקיד מפקד בסיס חיל האוויר "חצרים", במקומו של תת אלוף אביעד דגן אשר כיהן בתפקיד זה בשלוש השנים האחרונות ויחל בקרוב את תפקידו כראש מנהלת הטרנספורמציה הדיגיטלית באגף התקשוב וההגנה בסב"ר. טקס חילופי המפקדים נערך הערב (שני) בבסיס "חצרים", בראשות מפקד חיל האוויר, אלוף עמיקם נורקין, מפקדים, בני משפחה ומוזמנים נוספים. 

מדברי מפקד חיל האוויר, אלוף עמיקם נורקין: "בסיס 'חצרים' מכשיר את הלוחמים האוויריים בבית הספר לטיסה ופועל מבצעית בהיקפים נרחבים במסגרת הביטחון השוטף והמערכה שבין המלחמות. טייסות הבסיס מפעילות יכולות מיוחדות, וצוותי האוויר שלהן נמצאים מעבר לגבול מידי שבוע. במבצע 'שומר החומות' פעל הבסיס ונטל חלק משמעותי בלחימה ברצועת עזה. הבסיס מחדש, יוזם ומשפיע על החיל כולו. אביעד, אתה ניחן בכישרון רב, בחשיבה עצמאית ובאומץ לשנות – מפקד שלא נרתע מהשתנות. בפעילות המבצעית ובקליטת כשירויות, בחינוך אנשים ואף בקורונה – קידמת ותרמת לחיל דפוסי פעולה מתאימים ומתקדמים. אני מודה לך על שלוש שנים של פיקוד והובלה ומאחל לך הצלחה בבניין כוחו של צה״ל בעידן המידע. את הפיקוד אעביר בעוד רגעים אחדים לתא״ל גיא דוידסון אשר באמתחתו ניסיון הדרכתי ומבצעי. דוידסון – אתה מקבל לידיך יכולות אסטרטגיות והון אנושי מהמשובחים ביותר. פקד, הובל, הכן, חנך וטפח. מכובדי, נמשיך לפעול בנחישות מול כל איום ואויב, להתאים עצמנו לאתגרים המתפתחים ולהיות לדוגמה ומופת עבור הסובבים אותנו".

חילופי מפקד בסיס חצרים
צילום: דובר צה"ל

מדברי מפקד בסיס חיל האוויר חצרים היוצא, תת-אלוף אביעד דגן: "אנשי 'חצרים', ברגע זה של שקיעה נוספת ברחבת המסדרים, בעומדי כאן אתכם חולפות לנגד עיניי תמונות ורגעים. הרגעים כולם עוסקים באנשים, בכם. הצטיינות ותעוזה בכל התחומים הם לחם חוקנו, בהגנה ובהתקפה, להצטיין בפיקוד על האנשים, בדאגה למשרתות ולמשרתים ולהצטיין בתרבות הארגונית. דוידסון, אנו מכירים שנים ארוכות. ראיתיך בשלל התנסויות מוביל אנשים ומשימות, אפילו חלקנו קוקפיט ברמון. אני גאה להעביר לך את הפיקוד. מפקד חיל האוויר, מבקש להודות בשם כולנו על האמון. עוצמת בסיס 'חצרים' הינה פרי מעשה של דורות מפקדים ודורות משרתים, העשייה מעוררת גאווה, כאשר אני מביט בכם אני מרגיש שיש על מי לסמוך. זכיתי לפקד על הבסיס לניצחון".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
חילופי מפקד בסיס חצרים
צילום: דובר צה"ל

מדברי מפקד בסיס חיל האוויר חצרים הנכנס, תת-אלוף גיא דוידסון: "מקבל בגאווה ובצניעות את הפיקוד על בסיס 'חצרים' ומודה על הזכות שניתנה לי. אביעד, תודה על שלוש שנים של השפעה ועיצוב גורל בסיס 'חצרים' ואנשיו, בהצלחה בהמשך הדרך ובתפקיד החדש. השנים האחרונות, העת הזו וככל הנראה גם השנים הקרובות הן שנים משמעותיות בחיי מדינתנו הצעירה. הן שנים אשר בסבירות שאינה מבוטלת,  תבואנה לכדי מבחן את מימוש יכולותנו אשר נבנו בעמל רב. כל אחד ואחת במשפחת 'חצרים' הוא קריטי לניצחון, ללא הבדלי דת, גזע, מגדר, דרגה או תפקיד. רק בשותפות ננצח את אתגרי העתיד ההיסטוריים. אנשי 'חצרים', אנשיי, אני סומך עליכם ובטוח בהצלחתנו המשותפת".

חילופי מפקד בסיס חצרים
צילום: דובר צה"ל

קורות חייו של תת-אלוף אביעד דגן: נולד בשנת 1973 ,התגייס בשנת 1991 לקורס טיס והשתחרר בשנת 1998 .בשנת 2005 חזר לשירות צבאי סדיר.
2009-2010 – שירת כראש צוות צפון ביחידה לשיתוף פעולה בחיל האוויר.
2010-2013 – שירת כמפקד טייסת "האחת".
2013-2014 – שירת כמפקד היחידה לשיתוף פעולה בחיל האוויר.
2014-2016 – שירת כראש מחלקת השתתפות בחיל האוויר.
2016-2017 – שירת כמפקד מרכז האש בפיקוד הצפון.
2018-2021 – שירת כמפקד בסיס חיל האוויר "חצרים".
תת-אלוף אביעד דגן בעל תואר ראשון במדעי המחשב מאוניברסיטת "בר-אילן", בעל תואר שני במשפטים מאוניברסיטת "בר-אילן" ותואר שני בביטחון לאומי מהאוניברסיטה לביטחון לאומי בוושינגטון. דגן נשוי ואב לארבעה.

קורות חייו של תת-אלוף גיא דוידסון: נולד בשנת 1977 והתגייס בשנת 1996 לקורס טיס.
2009-2011 – שירת כמפקד טייסת "ראשוני" קרב.
2012-2014 – שירת כמפקד טייסת "הסילון הראשונה".
2014-2016 – שירת כראש ענף במחלקת התקפה בלהק מבצעי אוויר.
2016-2018 – שירת כמפקד טייסת "הפטישים".
2018-2020 – שירת כראש מחלקת ההתקפה בלהק מבצעי אוויר.
תת-אלוף גיא דוידסון, בוגר המכללה לביטחון לאומי, בעל תואר ראשון במנהל עסקים מהמכללה למנהל בראשון לציון ותואר שני במדעי המדינה מטעם המכללה לביטחון לאומי. דוידסון נשוי ואב לארבעה.

חילופי מפקד בסיס חצרים
צילום: דובר צה"ל

Back to top button