מבזקיםצבא וביטחון

אלפים ליוו את סמ"ר בראל שמואלי ז"ל למנוחות: "שלחו אותך להיות קרטון מול מחבלים"

אלפים ליוו אמש (שני) את לוחם מג"ב סמ"ר בראל חדריה שמואלי ז"ל שנפל במהלך פעילות מבצעית בדרכו האחרונה בבית העלמין המשטרתי בקריית שאול.

אמו של בראל ספדה לו בדמעות: "ילד יקר של אמא, אני אמשיך את המלחמה שלך. המדינה, ממשלת ישראל, צבא הגנה לישראל, משמר הגבול ויחידת ימ"ס – שלחו אותך להיות קרטון מול מחבלים של חמאס. אתה יודע, בראל, מה התשובה היחידה שקיבלתי מכולם? מהרמטכ"ל, מהמח"ט: 'לא ידענו שהמחבל החביא אקדח בתחתונים. אני פונה לכל העולם: למשטרת ישראל, אני רוצה לשמוע שאחד יגיד לי מתי מחבל הגיע עם בקלאווה וסוכריות טופי?. אני הבטחתי שאני הולכת בעקבות בראל, הבן שלי. אני את החיים שלי לא יכולה להמשיך. אין לנו חיים ראש ממשלת ישראל בנט. ביזיון למדינת ישראל! הוא מתקשר, הוא לא יודע את השם של הלוחם שבזכותו הוא נפש כמה ימים קודם בצפון עם המשפחה שלו. הבן שלי שמר. בנט, תהיה גיבור ותוותר על המקום שלך ומהר".

צילום: דוברות המשטרה

עוד אמרה האם בהספדה: "הבן שלי צלף מימ"ס. שלחתם אותו עם אפס אפשרות לירות במחבל. שלחו אותו לקיר ואמרו לו 'אל תהיה אגרסיבי'. שכל העולם ידע: הוא שלח הודעה לחברים ואמר ש'הרצועה הזאת לא ברורה לי, אני שנה וחצי לא הייתי ביחידת עזה, אמרו לי לא לירות ושהמרחק הכי קרוב שמותר לי זה 300 מטר'. איפה המח"ט, למה המח"ט לא מגיע אלי? הבן שלי עבר ניתוחים קריטיים, ניתוחים קשים, והמח"ט מגיע באחת עשרה בלילה לראות את הלוחם. גירשתי אותו".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

אביו של בראל, יוסי שמואלי, ספד לו: "אתה חרוט בי לעולם. הבטחתי לך בנשמתך האחרונה שאני אהיה חזק למענך. אתה ילד מיוחד שכולם אהבו ואתה אהבת את כולם". עוד הוסיף, "תלמיד מצטיין, אהבת לשיר ואני שמעתי את כל השירים בבית החולים, לב של אבא שלך. תודה לעם ישראל על התפילות ועל התמיכה. הילד שלי בגן עדן".

מפכ"ל המשטרה, רנ"צ יעקב (קובי) שבתאי אמר בהספדו: "במשך כעשרה ימים נלחם בראל בגבורה על חייו וכולנו ציפינו לנס ואיחלנו לרגע בו יענו תפילותינו ובראל יחזור אלינו. אך לצערנו התקבלה הבשורה הקשה והמילים דלות מלתאר את עוצמת הכאב שחשים כולנו. בראל, לצערנו בשנים האחרונות נקטפים משורות משטרת ישראל השוטרים הטובים ביותר, ואתה כך למדתי ממפקדיך וחבריך מזן הלוחמים הטובים ביותר. ביקשת לשרת שירות משמעותי והגשמת את שאיפתך להשתלב ביחידת המסתערבים של משמר הגבול שישמת כצלף, השתתפת בעשרות פעילויות לסיכול טרור ולחימה בפשיעה החמורה היית לוחם אמיץ בעל יכולות פיקוד והובלה. משפחה יקרה האב יוסף, האם ניצה, האחיות הילה ואגם והאח אודי – הפכתם גם אתם לחלק בלתי נפרד ממשפחת משטרת ישראל אנו מחבקים אתכם ומבטיחים כי לעולם לא תצעדו לבד."

צילום: דוברות המשטרה

סנ"צ תומר אלדר, מפקד מרחב מג"ב דרום אמר בהספדו: "נזכור אותך כולנו, על דרכך הבלתי מתפשרת, על אומץ ליבך, על השאיפה למצויינות והרצון למצוא את הדרך הייחודית שלך, להצטיין, להוביל, להצליח. יוסי וניצה הילה אודי ואגם היקרים, משפחת מג"ב דרום תמיד תהיה פה עבורכם, נתמוך ונלווה. אני מבטיח לכם כי מורשתו לעולם תהיה נר לרגלי לוחמי משמר הגבול.  נוח על משכבך בלום, זכרך יהיה חקוק בלב של כולנו. תהי נשמך צרורה בצרור החיים."

רפ"ק ד' מפקד פלגת הלוחמים של בראל בימ"ס מג"ב דרום: "בראל, אחי הקטן, נפגשנו כמעט לפני 3 שנים. בלטת מהרגע הראשון. היית דעתן, אבל נעים.סוחף, אבל שקול. תמיד מוביל, תמיד נרתם, תמיד אתה. מחנך בצניעות ובדוגמא אישית לוחמים חדשים, מפקד בלי דרגות. כצלף, רכשת ניסיון והפכת לצלף מוביל ביחידה. מוקד ידע ובעל רצון בלתי פוסק להשתכלל ולהשתפר. שותף מלא למאות פעילויות והצלחות מבצעיות עליהן לא ניתן להרחיב.לא גיבורים אנחנו כי מלאכתנו שחורה, אבל אתה בראל, תמיד היית. ערך החתירה למגע תמיד בלט אצלך, וגם באותו היום בו נפגעת. תחסר לנו מאוד, אתה כבר חסר. החיוך הענק שלך, והשקט שלך שמייצב כל סופה. תודה בראל על מי שהיית, על מי שהינך, על מי שתהיה עבורנו לנצח.מודל לחיקוי, אדם וחבר למופת, לוחם מן המעלה הראשונה. הרוח שלך תלווה אותנו לעד."

צילום: דוברות המשטרה

Back to top button