בריאותמבזקים

במלאות שנה לפטירתו של הקרדיולוג המוערך: התקיים טקס לזכרו של ד"ר דיאב ג'אנם

במלאת שנה לפטירתו של ד"ר דיאב ג'אנם מנהל יחידת טיפול נמרץ לב ומ"מ מנהל המחלקה הקרדיולוגית, ע"ש מש' דוידאי ומש' קיטנר, התקיים ביום חמישי החולף טקס מיוחד לזכרו, במרכז הרפואי פדה-פוריה. ד"ר ג'אנם היה אחד הקרדיולוגים המוערכים והבכירים בארץ ונפטר מדום לב, בגיל 57 , בכפר הולדתו מג'אר . בטקס השתתפו בני משפחת ג'אנם, וחבריו לעבודה ממערך הלב, השיח' מואפק טריף, מנהיג העדה הדרוזית, מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' אש, פרויקטור הקורונה, פרופ' זרקא, ח"כ מופיד מרעי, ראש המועצה המקומית מג'אר, פריד ג'אנם, ונכבדים נוספים.

צילום: מיה צבן, דוברת המרכז הרפואי פדה-פוריה

בטקס הוסר הלוט מעל פסל לב חצוב באבן, אותו יצר הפסל חכמאת חריס, לזכרו של ד"ר גאנם.

אחיו, תא"ל (במיל') מופיד ג'אנם, פתח את הטקס ואמר, "מתגעגע ואוהב אותך תמיד, זו עוצמת החלל שהשארת. מעולם לא אמרתי לך עד כמה אני גאה על היותך האדם שהנך. על היותי אחיך…העץ שורשיו היו עמוקים וענפיו רחבים שהוא הטביע את חותמו בעבר בהווה ולעתיד, ובכך נמצא נחמה".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

השיח' מוואפק טריף, מנהיגה הרוחני של העדה הדרוזית אמר, "מרגש אך עצוב להיפגש כאן כדי להעלות על נס את זכרו של ד"ר ג'אנם שנפטר בטרם עת בעיצומה של מגפת הקורונה. זכור לי הרגע שקיבלתי את הבשורה הקשה…העדה הדרוזית איבדה את אחד מטובי בניה, רבים חבים לו את חייהם ואני מברך אתכם שתמשיכו את מפעל חייו, לטפל בחולי הלב ולהציל חיים".

צילום: מיה צבן, דוברת המרכז הרפואי פדה-פוריה

מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' נחמן אש ברך ואמר: "לכבוד הוא לי להשתתף באירוע לזכרו של ד"ר דיאב. ד"ר דיאב ג'אנם מסמל את דמותה האידיאלית של הרפואה בפריפריה, יליד המקום, תושב הצפון, קרדיולוג מוביל שטיפל באלפי חולים והציל חייהם של רבים. הוא שילב בהצלחה עבודה בקהילה עם ניהול היחידה בבית החולים. אני מאחל שדרכו תהיה ככוכב הצפון לרפואה ולקרדיולוגיה בפריפריה והלוואי שרופאים רבים ילכו בדרכו".

לאחר הטקס באודיטוריום עברו המשתתפים לכיכר שלפני רחבת הכניסה ליחידת טיפול נמרץ לב, שם ניטע עץ זית והוצב פסל לב, יצירתו של הפסל חכמאת חריס, תרומת משפחת ג'אנם לזכרו של ד"ר דיאב .

ד"ר ארז און, מנהל המרכז הרפואי אמר: " יותר מכל דיאב, היית חבר, חכם, מעשי שכיף ונעים להתייעץ עימו. בקיץ שעבר ,באחת, ללא התראה, נגדעו חייך והותרת חלל בלבנו, ואנו, משפחת פדה – פוריה, נותרנו כואבים וחסרים אותך. אנו מודים למשפחת גאנם, על היוזמה להנציח את זכרו כאן במרכז הרפואי, מול מרכז הלב, בפסל לב חצוב באבן גלילית. הלב שהפסיק לפעום, מצמיח פרחים ומפריח תקווה וחיים חדשים, בצלו של עץ הזית, עץ השלום והאחווה".

Back to top button