מבזקיםמשפטי/פלילי

התנועה לאיכות השלטון ליועמ״ש: לבחון את פרשת המתנות החדשה של נתניהו

התנועה לאיכות השלטון פנתה היום (שלישי) ליועמ״ש אביחי מנדלבליט, בבקשה לבחון ולאכוף את ״פרשת המתנות החדשה״ של יו״ר האופוזיציה נתניהו, שנחשפה בימים האחרונים בתקשורת.

התנועה לאיכות השלטון ציינה: ״ח"כ בנימין נתניהו, ראש הממשלה לשעבר, לא החזיר 42 מתנות שנמסרו לו כחלק מתפקידו הרשמי וערכן המשוער גבוה במיוחד. בין יתר המתנות שלא הוחזרו נמצא ספר התנ"ך הראשון עם פירוש רש"י שנמסר מנשיא רוסיה; קופסה מלבנית עשויה זכוכית מעוטרת עלי זהב של האמן סטפן שלנסר ופסל נשר מוזהב שנמסרו מנשיא ארה"ב; מגש כסף שנמסר מנשיא צרפת; קופסה המכילה מטבע מוזהב שנמסר מהאפיפיור ועוד. לפי הפרסומים, היועצת המשפטית של משרד ראש הממשלה פנתה במכתב ללשכת ח"כ נתניהו כבר בחודש יוני 2021, בבקשה להחזיר את המתנות לחדר הייעודי במשרד, ולאחר שלא נענתה אף פנתה באופן אישי לנתניהו. יחד עם זאת, המתנות יקרות הערך לא הוחזרו״.

עוד הזכירה התנועה בפנייתה כי בשנת 1999 נבדק חשד כי ח"כ נתניהו ביקש להעביר לרשותו מתנות שהתקבלו בתקופת כהונתו הראשונה כראש ממשלה. התנועה ציינה כי מדובר בעבירה על חוק המתנות, הקובע איסור על עובד ציבור לקבל מתנה ״באשר הוא עובד ציבור״.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
צילום: התנועה לאיכות השלטון

Back to top button