מבזקיםצבא וביטחון

אלוף-משנה עמי ביטון הוא מפקדה החדש של החטיבה הצפונית בעזה

אלוף-משנה עמי ביטון נכנס לתפקיד מפקד החטיבה הצפונית בעזה במקומו של אלוף-משנה יואב ברונר, אשר כיהן בתפקיד זה במהלך השנתיים האחרונות ויתחיל בקרוב את תפקידו כמפקד חטיבת הצנחנים. טקס החילופים נערך היום (שלישי) בקיבוץ נחל עוז, בראשות מפקד פיקוד הדרום, אלוף אליעזר טולדנו ובהשתתפות מפקד אוגדת עזה, תת-אלוף נמרוד אלוני, מפקדים, חיילים, ראשי רשויות, משפחות ומוזמנים נוספים. 

מדברי מפקד אוגדת עזה, תת-אלוף נמרוד אלוני: ״יואב, למדתי ממך רבות וקינאתי בחיבור המיוחד שלך עם אנשיך. דע לך שחיילים ואזרחים רבים חבים לך את חייהם מבלי שהם יודעים זאת. אני מבקש גם כאן לנחם ולחבק את משפחתו של בראל אחיה ז״ל לוחם הימ״ס שנפל בהגינו על גבול המדינה והובא אתמול למנוחה אחרונה. נפילתו הכואבת היא תזכורת לחשיבות המשימה מול אויב רצחני ולאחריות הכבדה הרובצת על כתפי חבורה מצומצמת של מפקדים איכותיים הנושאים על גבם את עול הביטחון. אתה יואב, נמנה על הטובים שבהם. עמי, זכינו כולנו שאתה הוא שיחליף את יואב בחטיבה. לצד ניסיונך המבצעי האדיר ויכולותיך המקצועיות המרשימות, אתה איש של אנשים ושל חיבורים אנושיים וזה המפתח להצלחה בחטיבה הצפונית. אתה נכנס בתקופה של חירום כשתופי המלחמה ברקע, משימתך הראשונה היא להכין במהירות את החטיבה למלחמה, לסגור פערים ולהכין את המטה למשימה. סומך עלייך ושמח על ההזדמנות השניה שלנו לפעול וללחום ביחד".

מדברי מפקד החטיבה הצפונית היוצא, אלוף-משנה יואב ברונר: "בשנתיים האחרונות בתור מפקד החטיבה הצפונית, פגשתי בעוטף עזה מרקם אוכלוסייה שהתגאתי להיות שייך אליו. למדתי בשנתיים האלה שהאויב ממתין, סבלני, לומד ומחכה לשעת כושר להכות בנקודת תורפה ולכן הדרישה שלי מכם היא להיות דרוכים וחדשניים אך בעיקר ערניים, ונחושים להכריע כל אתגר בזריזות. השירות בעזה מעצים את תחושת השליחות ומילא אותי כל פעם מחדש. מבקש במעמד זה לשלוח תנחומים למשפחת חדריה שמואלי, על מותו של בראל אחיה ז״ל, שנפטר אתמול לאחר שנפגע במהלך פעילות מבצעית עת חצץ בגופו בין עזה לקיבוץ נחל עוז. נאמץ את משפחתו חזק. תודה על הזכות, ועל הניסיון המבצעי שצברתי כאן שבטוח ילווה אותי כל חיי".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

מדברי מפקד החטיבה הצפונית הנכנס, אלוף-משנה עמי ביטון: ״ביראת כבוד ובהתרגשות גדולה אני מקבל היום את הפיקוד על החטיבה הצפונית באוגדת עזה. מודע לאחריות העצומה, ערוך ומוכן לאתגר. אני מתחייב כי נעשה הכול על מנת להגן בצורה איכותית, להיות מוכנים תמיד וכמובן לנצח בכל מפגש עם האויב והכול בנועזות וביצירתיות. ברונר, תודה על עשייה מבצעית משמעותית בשנתיים וחצי האחרונות, תודה על העברת מקל איכותית ותודה על חברות רבת שנים".

קורות חייו של אלוף-משנה יואב ברונר: נולד בשנת 1979 והתגייס בשנת 1997 לגדוד דוכיפת, שלימים, יחד עם גדודים נוספים, הרכיבו את חטיבת "כפיר".
2013-2015 – שירת כמפקד גדוד אפעה בחטיבת הצנחנים.
2015-2017 – שירת כמפקד בסיס האימונים החטיבתי של חטיבת הצנחנים.
2017-2019 – שירת כמפקד עוצבת המילואים – 'חוד החנית'.
2019-2021 – שירת כמפקד החטיבה הצפונית.
אלוף-משנה יואב ברונר בעל תואר ראשון בלימודי ארץ ישראל מאוניברסיטת "בר אילן" ותואר שני במדעי המדינה מאוניברסיטת חיפה. ברונר נשוי ואב לארבעה.

אלוף-משנה עמי ביטון הוא מפקדה החדש של החטיבה הצפונית בעזה
צילום: דובר צה"ל
אלוף-משנה עמי ביטון הוא מפקדה החדש של החטיבה הצפונית בעזה
צילום: דובר צה"ל
אלוף-משנה עמי ביטון הוא מפקדה החדש של החטיבה הצפונית בעזה
צילום: דובר צה"ל

Back to top button