מבזקיםמשפטי/פלילי

פרשת "חתונת השנאה": ביהמ"ש זיכה את חמשת הקטינים שהואשמו בהסתה

בית משפט השלום לנוער בירושלים זיכה היום (רביעי) את חמשת הקטינים נאשמי תיק 'חתונת השנאה' מעבירות הסתה לטרור ואלימות.

עו"ד משה פולסקי מארגון 'חוננו' המייצג שניים מהקטינים בירך על ההחלטה: "אנו שמחים שבית המשפט קיבל את עקרי הטענות שלנו, הן לכך שלא היתה שם הסתה, הן לכך שהפרקליטות נקטה באכיפה בררנית. מדוע המאשימה בחרה דווקא להעמיד לדין את הנאשמים האלה? בסופו של יום עיקר הטענות שלנו שמדובר בתיק עם רקע פוליטי שהתנהל כנגד נערי הגבעות התקבלו, ובית המשפט זיכה את הנאשמים מעבירת ההסתה".

ח"כ איתמר בן גביר שייצג את הבגירים בתיק ואף נכח בחתונה, מסר בתגובה: "מהרגע הראשון טענתי שהפרקליטות נתלתה על עץ גבוה ומדובר בכתב אישום פוליטי, מופרך ומיותר. מאוד לא אהבתי שדקרו תמונת תינוק ולא צריך להסכים עם התמונות הלא יפות ששודרו מהחתונה, כדי להבין שבמדינת ישראל אסור שתהיה אפליה, ברהט חוגגים עם רובים, באום אל-פאחם יורים יריות בחתונות ורק כאן הגישו כתב אישום. לא כל מעשה לא יפה ומכוער הוא פלילי וחשוב שבית המשפט העביר לפרקליטות מסר שלא מדובר בעבירה פלילית. חופש הביטוי נבחן דווקא ברגעים כאלה. כעת אני מקווה שהפרקליטות תחזור בה מכל האישומים כלפי הבגירים בפרשה ותחסוך משפט מיותר".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

פרקליטות מחוז ירושלים (פלילי) התייחסה להכרעת הדין: "בפרשה שכונתה בתקשורת "חתונת השנאה" הוגשו שני כתבי אישום, האחד נגד קבוצה של בגירים והשני נגד מספר נאשמים שהיו קטינים באותה עת. הקטינים זוכו היום בבית המשפט, ואילו משפטם של הבגירים ממשיך להתנהל בפני הרכב אחר. באירוע שבגינו הוגשו כתבי האישום, ומתועד כולו בסרטון, קבוצה של צעירים חגגה במסגרת חתונה בעודם מציינים בריקוד את רציחתם של בני משפחת דוואבשה באירוע טרור. החגיגות כללו שירה וריקוד תוך הנפת שלטים עליהם הודבקו תמונותיהם של בני משפחת דוואבשה, זוג הורים ילד ותינוק, דקירת התמונות באמצעות סכינים, שריפתן באמצעות בקבוקים דמויי בקבוקי תבערה, הנפת שלט "נקמה", הנפת כלי נשק ודריכתם ועוד. ביהמ"ש ציין בהקשר זה, כי מדובר באירוע ה"לקוח מעולם אחר. הריקוד ואופיו עומדים בסתירה לערכים אנושיים בסיסיים". בית המשפט קיבל את עמדת התביעה באשר לפסול המוסרי שבמעשים, אך קבע כי לא נחצה הקו שבין התנהגות פסולה ובלתי מוסרית לבין הרף הפלילי."

עוד נמסר: "כתבי האישום הוגשו לאחר בחינה עובדתית ומשפטית יסודית, ובהתאם להליכי האישור המיוחדים הנדרשים בעבירות הנושקות לחופש הביטוי, לרבות אישור היועץ המשפטי לממשלה. הפרקליטות תלמד את הכרעת הדין לעומקה ותשקול את צעדיה."



אילוסטרציה. צילום: freeimages


Back to top button