מבזקיםצבא וביטחון

ניצב משנה ח' מונה למפקד יחידת הימ"מ

בבסיס היחידה במרכז הארץ התקיים הערב (רביעי) טקס החלפת פיקוד ביחידת הימ"מ. לאחר 22 שנות שירות בימ"מ כלוחם ומפקד, מתוכן כ-6 וחצי בהן פיקד על יחידת העילית מונה תת-ניצב נחשון נגלר למפקד מרחב הנגב.

את תנ"צ נחשון החליף נצ"מ ח' אשר גדל כלוחם ומפקד בימ"מ. התגייס בשנת 1990 לימ"מ וביצע מספר תפקידי פיקוד, בשנת 2013 שימש כסגן מפקד היחידה ולאחר מכן פשט את המדים הירוקים ופיקד על יחידות מובחרות במשטרה. הערב נצ"מ ח' מונה למפקד השישה עשר של היחידה.

בשנים בהן פיקד תנ"צ נחשון נגלר ביצעו לוחמי הימ"מ פעילויות נגד גורמי טרור ולכדו מספר רב של מחבלים שביצעו פיגועים תוך סיכון חיים, מקצועיות, חתירה למגע ואומץ לב. בשנים בהן פיקד נרשמה עלייה משמעותית בטיפול של לוחמי היחידה בפשיעה החמורה במחוזות המשטרה ברחבי הארץ.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

הטקס התקיים במעמד מפכ"ל המשטרה, רנ"צ יעקב (קובי) שבתאי, מפקד משמר הגבול, ניצב אמיר כהן, ראש אגף המבצעים, ניצב אבי ביטון, סגל הפיקוד הבכיר של מג"ב, קצינים, לוחמים לוחמות, משרתי היחידה, משפחות ואורחים נוספים.

טקס החלפת פיקוד בימ"מ
צילום: דוברות המשטרה

מפכ"ל המשטרה, רנ"צ יעקב (קובי) שבתאי אמר: "הימ"מ היא יחידת עילית המסוגלת לטפל במקצועיות ובכל רגע נתון, בקשת רחבה של איומים. לא בכדי קנתה היחידה שם ומוניטין בעולם כאחת היחידות המובילות בתחום הלוחמה בטרור. עם השנים למדנו ליהנות מפירות יכולותיה לא רק בסיכול טרור אלא גם בתחום המלחמה בפשיעה. לימ"מ השפעה על תודעת הביטחון ועל כושר ההרתעה שלנו, וליחידה מקום משמעותי בשגרת היומיום הביטחונית של המדינה, במעורבות באינספור פעולות, ובנטרול מחבלים בדרכם לבצע פיגועים. עשרות שנות מורשת ימ"מ שזורות במופעי גבורה, מקצועיות, נחישות וחתירה למגע – אך לצערנו גם בערב ודמעות, על גיבורים שנפלו במעלה הדרך."

למפקד היוצא אמר המפכ"ל: "נחשון, אל מול האתגרים הרבים השכלת להוביל את היחידה בשיקול דעת, מקצועיות לעשייה רחבת היקף ולהישגים רבים שקצרה היריעה מלתאר אותם. החותם שהשארת ביחידה ימשיך וילווה אותה בזכות התהליכים ארוכי הטווח שיסדת והנחת. ניסיון עתיר זה ילווה אותך גם בתפקידך החדש כממ"ר נגב."

טקס החלפת פיקוד בימ"מ
צילום: דוברות המשטרה

למפקד הנכנס פנה: "ח', אתה קצין עתיר תפקידים וניסיון אשר נכנס לתפקיד מאתגר מאין כמותו ואני בטוח ביכולותיך הגבוהות, שתדע להוביל את היחידה בים סוער בבטחה ובקור רוח."

ללוחמים אמר המפכ"ל: "למשטרת ישראל אתגרים רבים בתקופה זו ובכולם אתם נושאים חלק מרכזי וחשוב להצלחתנו. סוד היחידה טמון באיכות אנשיה ואני יודע שמדינת ישראל ואזרחיה נמצאים בידיים טובות ובטוחות. בהזדמנות הזו אבקש לאחל חג שמח ושנה טובה, לחיים טובים ולשלום."

מפקד משמר הגבול, ניצב אמיר כהן אמר בדבריו: "מאז הקמת מדינת ישראל נכפתה עלינו מציאות ביטחונית מאתגרת עם קשת רחבה של איומים. משום כך מוטלת עלינו החובה להיות הלוחמים הטובים ביותר, ליזום, לחתור למגע, להפתיע להכריע. לרדוף את אויבנו ולוודא שהמפגש עם המחבלים יהיה בחצר ביתם בעומק השטח ולא בחצר הקדמית של החברה הישראלית. לימ"מ השפעה רבה ברמה הלאומית בהיבט ההרתעתי והתודעתי. אתם מגינים בגופכם על ביטחון הארץ ותושביה ועל כך עם ישראל חב לכם חובה גדולה. אבקש לשלוח מכאן תנחומים למשפחתו של בראל ז"ל לוחם הימ"ס שנהרג בצפון רצועת עזה. נזכור את לוחמי היחידה הגיבורים שנפלו בקרב בעת מילוי תפקידם בהגנה על המולדת, אתם המפקדים והלוחמים ממשיכים את מורשתם וכותבים פרקים חדשים בדפי ההיסטוריה המפוארת של היחידה."

טקס החלפת פיקוד בימ"מ
צילום: דוברות המשטרה

מפקד החיל פנה למפקד הימ"מ היוצא תת-ניצב נחשון נגלר ואמר: "נחשון, התגייסת לימ"מ בשנת 1999 בשנות שירותך ביחידה ביצעת את כל התפקידים המבצעיים, החל מלוחם ועל לפיקוד על היחידה. כ-6 שנים פיקדת על היחידה בתבונה ובתעוזה, הובלת תהליכים ושינויים ארגוניים משמעותיים בהפעלת הכח ובניין הכח. ביצרת את מעמדה של היחידה בין גופי הביטחון בארץ ובעולם כאחת מהיחידות הטובות והמובילות בתחום הלחימה והטרור."

בהמשך דבריו פנה ניצב אמיר כהן למפקד הימ"מ הנכנס ואמר: "דע לך שנקודת ההתחלה של המפקד הנכנס הינה הישגיו של המפקד היוצא, ומשם עליך להצעיד את היחידה קדימה לעבר הישגים ושיאים חדשים, ברגע זה מועבר אלייך המקל במרוץ השליחים הנצחי כציווי ממפקד למפקד – אתה הרץ השישה עשר ואני מאחל לך בהצלחה."

טקס החלפת פיקוד בימ"מ
צילום: דוברות המשטרה

מפקד הימ"מ היוצא, תנ"צ נחשון נגלר אמר: "ספינות בטוחות יותר בנמל אך אך אין זה ייעודן, לא כל שכן יחידה כמו הימ"מ הנמצאת בחיכוך מתמיד עם האויב. השרות ביחידה מלווה בסכנה מתמדת וגובה מחיר יקר, ולעיתים היקר הכל. ומכאן, ברצוני לשלוח חיבוק גדול למשפחות השכולות וברכת בריאות והחלמה מהירה לפצועי היחידה. אני יוצא בתחושות סיפוק וגאווה מיחידה שהייתה לי בית במשך שנים ארוכות, נפרד מחברים שלחמו איתי כתף אל כתף במקומות המסוכנים ביותר והיו עבורי אחים לנשק, לוחמים שעליהם יכולתי לסמוך בעיניים עצומות. חברים יקרים אשר לחמו עמי, נגד כל חוליות הטרור, מהארגונים השונים, מול כל סוגי האיומים ובכל חזית אפשרית. אדוני המפכ"ל, ברצוני להודות לך בשם כל אנשי הימ"מ על הגיבוי המתמיד, על חופש הפעולה המבצעי, ותשומת הלב המיוחדת שאתה נותן ליחידה הזאת. וברמה האישית, על האמון בי לאורך כל השנים. כפי שאתם יודעים, מאז שעזבתי קיבלתי את הפיקוד על מרחב הנגב, מדובר במרחב מעניין ומאתגר המסתיר בחובו שפע של הפתעות מסוגים שונים. אל תדאגו שכן קיבלו את פניי, מפקד מחוז ותיק ומקצועי, ניצב פרץ עמר שמרעיף עליי מניסיונו הרב ואיתי סממ"ר וחבורת קצינים מצוינים שיודעים את המלאכה. אני מזמין את צוותי הימ"מ לבוא לפעילות מבצעית בגנב, תביאו את היכולות ואנו נדאג ליעדים. מבטיח לבוא לבקר, שימרו על עצמכם והצליחו בכל."

טקס החלפת פיקוד בימ"מ
צילום: דוברות המשטרה

מפקד הימ"מ הנכנס, נצ"מ ח' אמר בנאומו: "איננו נחים על זרי הדפנה, אויבנו המר ביותר הינו השאננות. אנו מתמודדים מדי יום ושעה עם אתגרים רבים ומגוונים, מורכבים ורגישים, המחייבים אותנו להיות טובים יותר,מקצועיים יותר, חדים יותר וחכמים יותר. המציאות הביטחונית מובילה אותנו להמציא עצמנו מחדש כל עת בכדי שנוסיף להיות רלוונטיים. נחשון חברי היקר, בשם היחידה ובשמי אני מודה לך על עשייתך במהלך שירותך ביחידה ובמיוחד על השנים בהן פיקדת עליה. בתקופתך פעלת רבות לקידום היחידה ולהתעצמותה. מפקדים ולוחמים – ישנה אימרה 'הצב מטרה מספיק גדולה כך שלא תוכל להשיג אותה עד שלא תהפוך לאדם שיכול להשיגה', נוסיף להכשיר עצמנו ולאתגר את עצמנו כך שנהיה טובים יותר ונכונים למילוי האתגרים העומדים לפתחנו. יחד – אנו יכולים לכל משימה."

Back to top button