כלכלהמבזקיםפוליטי / מדיני

שר האוצר ליברמן בהצגת התקציב: "זה התקציב הכי חברתי בתולדות מדינת ישראל"

שר האוצר אביגדור ליברמן הציג היום (חמישי) את תקציב המדינה במליאת הכנסת ואמר: "זהו יום חגיגי, אחרי שלוש וחצי שנים זו הפעם הראשונה שהבית הזה מקיים דיון על תקציב. שלוש וחצי שנים לא התקיים במליאה דיון אמיתי על תקציב המדינה זה דבר חסר תקדים. אני יושב בבית הזה הרבה שנים ואני לא זוכר תקופה כזו. התקציב זה סדר העדיפויות של הממשלה, הדיון היום מסמל יותר מכל את תום עידן הטירלול וחזרה לנורמליות. זו הוכחה שהממשלה מתפקדת והקואליציה מתפקדת."

עוד אמר: "הכניסה שלנו למשבר הזה התחילה מנקודה מאוד לא טובה ולכן המשבר הזה הביא אותנו בשיא לגירעון חסר תקדים של 11.6%, מהגבוהים בעולם. ניהול המשבר, לפי דו"ח מבקר המדינה בנושא ניהול הקורונה זה טירוף מוחלט, זרקו כסף מהמסוק, שרפו 6 מיליארד ש"ח על מענק לכל אזרח, רצו לקנות מכונות הנשמה שלא השתמשו בהם. כשאתה מסתכל על ניהול משבר הקורונה אתה מבין איך הגענו למצב הזה. זה התקציב הכי חברתי בתולדות מדינת ישראל והייתי מעורב בכל התקציבים מאז שנת 96. יש תוספת לכל המשרדים החברתיים."

שר האוצר המשיך: "צריך להגיד את האמת, המשק עובד יפה, אנחנו חזרנו לפעילות מלאה בחודש מרץ, ולפי הפרמטרים הכי אובייקטיבים אתה רואה ביצועים יפים. אני מסתכל על הפעילות בכרטיסי אשראי ולא ראו כזו פעילות גם לפני הקורונה. גם גביית מס הכנסה בחודש יולי הייתה מעבר למצופה. אחת ההחלטות הקשות שקיבלנו זה ביטול החל"ת, צריך להבין שרק מבחינה תקציבית זה חסך למדינה 800 מיליון שקל, וזה מבלי לדבר על הרומה של החזרה לעבודה לתוצר הלאומי. צעדים כאלה אפשרו לנו להתקדם לכיוון משק צומח ואני מקווה שנמשיך לראות את הצמיחה גם בחודשים הבאים וגם ירידה באבטלה."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

ליברמן ציין:" אני מסכים שהיקף חוק ההסדרים הוא גדול וחסר תקדים ולכן אני מקבל בהבנה את ההערות של היועצת המשפטית אבל אני אומר לכם שלא הייתה לנו ברירה. זה החוק היחידי שמבטיח לנו צמיחה ודחיפה לשנה הבאה."

שר האוצר ליברמן התייחס לרפורמה בחקלאות: "לגבי הרפורמה בחקלאות, מאז שנת 2000 יש עליית מחירים של 100% בפירות ו81% אחוז בירקות. זה אומר שהצריכה של פירות וירקות בשני העשירונים הנמוכים ירדה ב20%, כשיש ירידה כזו זה תמרור אזהרה. לכן אני מאוד מעריך את חברי הכנסת בקואליציה ואת שר החקלאות שהיו כל כך פעילים בנושא. הבשורה הזו של הרפורמה היא בשורה גדולה גם לחקלאים שמקבלים תמיכה ישירה ותחזק את החקלאות מצד אחד, ומצד שני היא תוריד את יוקר המחייה."

שר האוצר התייחס לסוגיית העלאת גיל הפרישה לנשים: "לגבי העלאת גיל הפרישה לנשים, אני חושב שהמתווה הוא הכי נכון, יש בו גם רשת ביטחון והוא גם נותן אנרגיה לאותם נשים שרוצות להמשיך לעבוד ולתרום למשק. תוחלת החיים קפצה ולכן היינו חייבים להכניס את התיקונים."

שר האוצר התייחס לבניית המטרו: "לגבי חוק המטרו, היום ברור לכולם שאם לא נבנה את המטרו, בעוד 20 שנה לא נוכל לזוז בגוש דן, כל כניסה ויציאה בתל אביב זה מסע ייסורים. המטרו זה הפרוייקט הכי גדול מאז ימי חורבן בית שני. זה ייגמר ב- 250 מיליארד ש"ח וזה פרוייקט שישנה סדרי עולם ולכן טיפלנו בו בזהירות. פרויקטים לאומיים גדולים אי אפשר לבצע ללא חקיקה מיוחדת. אנחנו נשייף את כל הדקויות בין הקריאה הראשונה לשנייה".

ליברמן התייחס לחוק הרגולציה: "לגבי חוק הרגולציה, אולי אזרח מן השורה לא מבין על מה אני מדבר אז אתן רק דוגמה אחת, לבנות יחידת דיור בישראל לוקח בממוצע 32 חודשים, בארה"ב 16 חודש ובבריטניה 15 חודש. אם לא נתקן את עודפי הרגולציה האלו אנחנו לא נפתור לא את משבר הדיור ולא משברים אחרים."

צילום: דוברות הכנסת

Back to top button