מבזקיםתנועה ותחבורה

פניה לוועדת הכלכלה: "קיימו דיון על הפגיעה בציבור החרדי ברפורמת הרב קו"

ארגון 'בצלמו' פנה היום (חמישי) ליו"ר ועדת הכלכלה, ח"כ מיכאל ביטון, בדרישה לקיים דיון על הפגיעה בציבור החרדי ברפורמת הרב קו, זאת לאור הרפורמה שמורידה את הנחת ערך צבור. כזכור בחוק ההסדרים החדש קבע שר האוצר שתבוטל הנחת ערך צבור המעניקה לנוסעים 25 אחוז הנחה באופן קבוע. 

מנכ"ל ארגון 'בצלמו' שי גליק כתב ליו"ר ועדת הכלכלה מיכאל ביטון: "המהלך טומן בחובו אפליה ברורה בין ציבורים בישראל שכן מתמרץ את האפליקציות על פני השימוש הפשוט ברב-קו: המועמדים המיידיים לפגיעה הם הציבורים שאינם משתמשים בטלפונים חכמים ובאפליקציות כמו הציבור החרדי והערבי. כך, הרוב מוחלט של הקהל החרדי מסתמך על תחבורה ציבורית. לפי נתוני המכון החרדי למחקרי מדיניות – שיעור משקי הבית המוציאים סכום חודשי קבוע על תחבורה ציבורית בקרב האוכלוסייה החרדית, הינו הגבוה ביותר ביחס לקבוצות אוכלוסייה אחרות בישראל."

עוד כתב: "נדגיש ונאמר רוב מוחלט של  הציבור החרדי כחלק מאורחות חייו איננו משתמש בטלפונים חכמים ולא עומד לעבור להשתמש בהם ולכן אין לו כל דרך לעבור לשימוש באפליקציה. מדובר בפגיעה חמורה בציבור החרדי ואפליה לרעה רק על רקע דתי ואמונתי של קהל  החי בצורת חיים מסוימת וכעת נפגע באופן קיצוני וחריג בשל דבר זה."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

מנכ"ל 'בצלמו', שי גליק, מסר: "לא ייתכן שהציבור החרדי יפגע ויופלה על רקע דתי. זה פגיעה חמורה בחופש הדת ועל מדינת ישראל למצוא את הדרך עבור מי שאיננו מעוניין להשתמש בטלפון חכם. נמשיך להגן על זכויות הציבור החרדי לחיות כאורח חייו בלי להיפגע כלכלית."

אילוסטרציה. צילום: pixabay
Loader Loading...
EAD Logo Taking too long?

Reload Reload document
| Open Open in new tab

Back to top button