מבזקיםפוליטי / מדיני

נשיא המדינה אירח את נציגי הסגל הדיפלומטי: האנטישמיות זוקפת את ראשה המכוער

לרגל ראש השנה, אירחו היום (חמישי) נשיא המדינה, יצחק הרצוג, ורעייתו מיכל בפעם הראשונה בכהונה, את נציגי הסגל הדיפלומטי המוצב בישראל להרמת הכוסית החגיגית והמסורתית בבית הנשיא.

הנשיא אירח את נציגי הסגל הדיפלומטי
צילום: עמוס בן גרשום/ לע״מ

באירוע נשאו דברים שר החוץ יאיר לפיד, סגן שר החוץ ח״כ עידן רול וזקן הסגל הדיפלומטי שגריר זמביה מרטין מוונבלה. בקבלת הפנים נכחו עשרות שגרירים, ביניהם השליחים החדשים של בחריין ומרוקו, ונציגי המדינות של ארצות הברית, בריטניה, רוסיה, סין, גרמניה, צרפת, הולנד, מצרים ועוד.

הנשיא אירח את נציגי הסגל הדיפלומטי
צילום: עמוס בן גרשום/ לע״מ
 
במהלך האירוע שרה הזמרת  ואלרי חמאתי, את גרסתה הייחודית המשלבת ערבית ואנגלית, לשיר "הללויה". לאחר מכן, בנאומו, הודה הנשיא לנציגים על עבודתם לחיזוק קשרי השלום והידידות בין ישראל למדינותיהם. הנשיא קרא לסגל הדיפלומטי להצטרף למדינות שכבר החרימו את ועידת דרבן הרביעית, בסימן עשרים שנה ל"הכנס העולמי נגד גזענות"- כנס דרבן הראשון והידוע לשמצה שהתקיים ב-2001 בחסות האו"ם והתדרדר לכדי מפגן שנאה אנטי-ישראלי ואנטישמי.
 
הנשיא פנה לסגל הדיפלומטי ואמר: "האנטישמיות זוקפת את ראשה המכוער ואנו מוצאים את עצמנו מתמודדים עם שנאה שהייתה צריכה להעלם לפני שנים רבות. במקום שתיעלם, האו"ם מזמן ועידת דרבן נוספת שללא ספק תהפוך למפגן שנאה, מלא בהכפשת ישראל ובאנטישמיות. אני קורא לכם ולממשלותיכם ומבקש שתודיעו באופן רשמי שלא תיקחו חלק באירוע מבייש זה ולגנותו."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
הנשיא אירח את נציגי הסגל הדיפלומטי
צילום: עמוס בן גרשום/ לע״מ

הנשיא דיבר על חשיבות שיתוף הפעולה הבין-לאומי והדיפלומטי, בייחוד באשר לפעילות בנושא שינוי האקלים, וקרא לנקיטת "צעדים אמיצים ולעיתים אף כואבים להתמודדות עם סכנה זו."
 
הנשיא דיבר בשבחם של "הסכמי אברהם" ואמר לסגל הדיפלומטי כי: "זהו שינוי פרדיגמה משמעותי שעל מי שדוגל בשלום להחכים ולמנף," עוד הוסיף: "אחד מהנושאים המרכזיים העולים בראש השנה היהודי הוא היכולת הניתנת לכל אחד מאיתנו לבחור בין טוב לרע, בין שנה מתוקה – לשנה מרה. בשנה הקרובה, המזרח התיכון יעמוד בפני בחירה בין שתי אפשרויות. האפשרות הראשונה, המיוצגת על ידי המנהיגים האמיצים של המדינות שלקחו חלק בהסכמי אברהם, היא דרך השלום, הקשר הבין- אישי ושיתוף הפעולה. מדינת ישראל תהיה מוכנה תמיד לשתף פעולה עם כל מדינות האזור שיבחרו ללכת בדרך השלום. האפשרות השנייה, שממשיכה להתפשט כמגיפה במחוזותינו, היא שנאה, הסתה וטרור. מדינת ישראל תעמוד איתנה מול מי שיבחרו בדרך המלחמה.״

הנשיא אירח את נציגי הסגל הדיפלומטי
צילום: עמוס בן גרשום/ לע״מ
 
לבסוף, ברוח ראש השנה, הוסיף הנשיא: "בראש השנה, משפחות יהודיות ברחבי העולם יברכו את הברכה המיוחדת על הרימון, בתקווה שמעשיהם הטובים ירבו כרימון. אני מציע גרסה מחודשת לברכה זו- ששיתופי הפעולה בין מדינת ישראל למדינותיכם ירבו כרימון. שהפתרונות שנמצא יחד לאתגרים העומדים בפנינו ירבו גם הם כרימון. ושידידותנו תישאר מתוקה כתפוח שאנו טובלים בדבש."
 
הנשיא אירח את נציגי הסגל הדיפלומטי
צילום: עמוס בן גרשום/ לע״מ

Back to top button