מבזקיםצבא וביטחון

טקס התייחדות לזכר 796 חללי חיל התותחנים התקיים בזכרון יעקב

טקס ההתייחדות השנתי של חיל התותחנים לזכר 796 חללי חיל התותחנים התקיים היום (חמישי) בראשות מפקד זרוע היבשה, אלוף יואל סטריק, ובנוכחות מפקד מערך התמרון, אלוף יעקב בנג׳ו, קצין תותחנים ראשי, תת-אלוף נרי הורוביץ, המשפחות השכולות, מפקדי וחיילי החיל בעבר ובהווה. הטקס נערך באנדרטת הזיכרון "בית התותחן" שבזכרון יעקב. 

טקס התייחדות לזכר חללי חיל התותחנים
צילום: דובר צה"ל

מדברי מפקד זרוע היבשה, אלוף יואל סטריק: "מורשתו של חיל התותחנים מפקדיו וחייליו היא חלק בלתי נפרד מסיפור תקומתה של מדינת ישראל. משרתי החיל רשמו דפים של גבורה, מסירות והקרבה על ביטחון הארץ ועתידה. גם עתה, בעת שאנו מכונסים כאן, הם ניצבים על משמרתם, ממשיכים במילוי משימותיהם מצפון הארץ ועד דרומה. מבצעים פעולות רב זרועיות, קטלניות, חסויות ובהצטיינות. חיל התותחנים בתנופה, לא רק חיל של תותחים בתנועה מתמדת רלוונטי יותר מתמיד וקטלני יותר מתמיד. הם לנגד עינינו בימים של מתיחות ובעיתות שגרה, הם לנגד עינינו בימים של חג ובימים של חול. אנחנו זוכרים את יקירכם כל העת וממשיכים לצעוד בנתיב שהותירו לנו. נפילתו של סמל ראשון בר- אל חדריה שמואלי ז״ל, לוחם משמר הגבול, בפעילות מבצעית בגדר הרצועה, היא אבידה קשה מנשוא למשפחתו, לחבריו למשמר הגבול, לצה"ל ולעם ישראל. מכאן שלוחים תנחומי כולנו למשפחתו על נפילתו של הבן והאח היקר בעת מילוי משימתו. צה״ל כמו תמיד מחוייב לחקר האמת. צה"ל מתחקר את האירוע בגדר הרצועה, לומד את לקחיו ויתקן את שנדרש".

טקס התייחדות לזכר חללי חיל התותחנים
צילום: דובר צה"ל

מדברי קצין תותחנים ראשי, תת-אלוף נרי הורוביץ: ״כולנו מייחלים לימים של שקט. לימים שלא נידרש להתמודד עם איומים נוספים, מקרוב ומרחוק. אנשי החיל, הכוחות והיחידות, נמצאים על המשמר, לוקחים חלק במשימת ההגנה ובמשימות ההתקפיות על מנת להבטיח זאת. אנחנו גם ממשיכים להשתנות, על מנת להתאים את עצמנו לאתגרי ההווה והעתיד. רק כך נבטיח את המשך קיומה של המדינה. בכל גזרה ובכל משימה איננו לבד. תמיד יעמדו לנגד עיננו דרכם ומורשתם של הבנים והבנות, אלו שנפלו על משמרתם והותירו לנו ציווי חשוב להמשיך במילוי משימתנו להגנת המדינה ולשמירה על בטחון אזרחיה".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
טקס התייחדות לזכר חללי חיל התותחנים
צילום: דובר צה"ל

Back to top button