בריאות

בית החולים הרצוג בירושלים מצטרף לתמיכה במאבק בתי החולים הציבוריים

המשנה למנכ"ל בית החולים הרצוג בירושלים, אורנה כהן, שיגרה היום (שישי), מכתב תמיכה במאבק בתי החולים הציבוריים המובילים מנהליהם של בתי חולים אלו בשבועות האחרונים.

לשון ההודעה: "כמרכז רפואי ירושלמי ציבורי וותיק מאוד בשנים, שמתמודד בקביעות (מאז המאה ה- 19, וביתר שאת, בעשרות השנים האחרונות), עם מציאות כלכלית מאתגרת, שכמעט הביאה פעמיים לפשיטת רגל (כפי שארע לבתי חולים ירושלמים עצמאיים אחרים – 'משגב לדך' ו'ביקור חולים', שנסגרו), אני מבקשת לחזק ידיכם ולהביע הזדהות מלאה עם מאבקכם."

עוד הוסיפה כהן במכתבה: "כבית חולים ציבורי שלישי בירושלים, נאלצנו לא אחת להתמודד עם חוסר השוויוניות שבחלוקת המשאבים בין בתי החולים שבניהול המדינה, לבין בתי החולים הציבוריים. עברנו תקופות קשות של אי יכולת לשלם לעובדים ולספקים. ביצענו תכניות הבראה מרחיקות לכת, וכמעט חדלנו מלהתקיים. המדינה לא הייתה שם עבורנו. יצאנו מכך בכוחות עצמנו, והכל משום שלאורך השנים, המדינה מתקצבת קודם לכל את בתי בחולים שבניהולה, ורק אחר כך את בתי החולים הציבוריים."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

לסיום כתבה המשנה למנכ"ל: "אין זה סוד שדרושה רפורמה רצינית במערכת הבריאות. רפורמה שבה חלוקת המשאבים תהיה על בסיס קריטריונים שקיפים, שוויוניים וברורים, שיחולו על כלל בתי החולים – הממשלתיים, אלה שבניהול הקופות, והציבוריים. אני קוראת למשרד האוצר לבצע את הרפורמה הנדרשת במערכת הבריאות, ולהכיר בבתי החולים הציבוריים כשווי זכויות, שהרי את חובותינו בטיפול בחולים, המדינה דורשת ובצדק באופן שוויוני ושקיף. בברכה, אורנה כהן משנה למנכ"ל".

אילוסטרציה. צילום: freeimages

Back to top button