חדשות הארץמבזקים

רעיית הנשיא ורעיית הרמטכ"ל הרימו כוסית לרגל השנה החדשה יחד עם חיילים בודדים

 רעיית נשיא המדינה, מיכל הרצוג ורעיית הרמטכ״ל, יעל כוכבי, אירחו היום (ראשון), כ-20 חיילים בודדים להרמת כוסית חגיגית לכבוד השנה החדשה, בבית הנשיא. החיילים שהגיעו מיחידות שונות, עלו בגפם מארצות הברית, אנגליה, רוסיה, ונצואלה, ארגנטינה ועוד. לצידם הגיעו גם חיילים שהתגייסו לצה״ל ללא עורף משפחתי.
 
רותם, חיילת בודדה חסרת עורף משפחתי, המשרתת כלוחמת בגדוד קרקל, ריגשה את הנוכחים כשסיפרה על הקשיים המלווים את החיילים הבודדים: "הוכחתי לעצמי ולכולם ששום דבר לא עומד בפני הרצון. כשיש לך מטרה מול העיניים רעשי הרקע לא מפריעים. תמיד שאלו אותי למה לוחמה. אותי לימדו שאדם שיש לו למה יוכל לשאת כל איך. לי יש את הלמה שלי- כי עכשיו זה תורי להחזיר לארץ הזאת את כל מה שהיא נתנה לי ולהגן עליה ללא פחד ועם אהבה גדולה, והלמה הכי גדול עבורי הוא אמא שלי, שיושבת למעלה. בכל מקום שאני הולכת אליו אני דואגת ליצור לעצמי משפחה, ומכל המשפחות שיצרתי לעצמי אין לי ספק שקרקל היא הטובה ביותר."
 
רעיית הנשיא פתחה את דבריה ואמרה: "אני שמחה ומתרגשת כל כך לראות הרבה צעירות וצעירים, כמותכם, שלמרות האתגר בוחרים לתת מעצמם, לתרום למדינת ישראל ולהתגייס. כל הכבוד לכם! להיות חייל זה לא תמיד קל. להיות חייל בודד או חיילת בודדה – זה עוד יותר קשה."
 
רעיית הנשיא התייחסה לאתגרים המלווים את החיילים הבודדים וציינה: " אני תוהה ביני לבין עצמי על המושג חיילים בודדים, ובלב אני קוראת לכם חיילים עצמאיים כי בעיניי העצמאות שלכם היא הסמל. כשחיילים יוצאים לחופשה – ממתינה להם משפחה. יש להם אוכל חם ומוכן, כביסה נקייה, ומקרר מלא. יש מי שיביא אותם מתחנת האוטובוס ומי שייקח לתחנת הרכבת. כשאתם מגיעים הביתה אתם צריכים לעשות לבד קניות. אתם צריכים לבשל לעצמכם, לכבס לעצמכם את המדים. לגהץ- עצמאיים! כל זה עוד לפני שציינתי את הגעגוע העז למשפחה, געגוע שרק גובר בימים כמו עכשיו, לפני החג. דווקא בגלל זה אני מעריכה עוד יותר את הבחירה שלכם."
 
"אנחנו, כולנו, גם בבית הנשיא, המשפחה שלכם. בצה"ל משרתים היום מעל 6500 חיילות וחיילים בודדים, כך שגם מבחינה זאת אתם ממש לא לבד. אבל יחד עם זה, לכל אחת ואחד מכם יש סיפור אישי ייחודי. כל אחד ואחת הוא יקר לנו, וחשוב לנו," הוסיפה מיכל ושלחה ברכת שנה טובה לחיילות וחיילי צה"ל, המפקדות והמפקדים, לצד ברכה מיוחדת למשפחות אנשי הקבע והלוחמים: "החגים מגיעים ועם ישראל ישב בסעודת החג וישמח, אך באותו זמן משרתי הקבע והלוחמים ישמרו עלינו בגבולות ובחזית ויחסרו למשפחותיהם. שולחת דרככם חיזוקים וחיבוק לאותם גיבורים שתומכים בהם בבית." הוסיפה רעיית נשיא המדינה.
 
רעיית הרמטכ"ל, יעל כוכבי, סיפרה את סיפורם של כל חייל וחיילת וברכה בסיום גם היא את החיילים והחיילות ואמרה: "חיילים יקרים, הגיוס לצבא מייצר אתגרים. המעבר מהאזרחות למסגרת הצבאית לא קל לכולם ולכם בפרט . בחרתם ליצור נתיב  משלכם, להוות מודל חדש עבור האחים הצעירים, והנערים בשכונה. בחרתם להתגייס לצבא. הצעד שעשיתם, ואופי השירות שבחרתם, מלמדים על התכונות המאפיינות את כולכם- אומץ אישי, נחישות, יכולת לשבור מוסכמות ולהציב לעצמכם יעד משלכם. ביטחון ואמונה ביכולות שלכם, עצמאות ויכולת להתמודד עם קשיים."
 
"אני בטוחה שהיכולות שרכשתם בצבא, והידיעה, שכשאתם מחליטים לעשות משהו, אתם גם מצליחים – יאפשרו לכם להצליח גם בהמשך החיים. אני יכולה להבטיח לכם שבחיים יחכו לכם פסגות חדשות, ומהיכרותי  אתכם, את חלק מהפסגות והיעדים אתם תציבו לעצמכם, ותגיעו גם שם עד לקצה הפסגה. זכרו תמיד כי צה״ל, על מפקדיו וסגלי הפרט העוטפים אתכם, ובעיקר המרכז לחיילים הבודדים, ניצבים לצדכם תמיד. אני מאחלת לכם, גם בשם הרמטכ״ל, המשך הצלחה, שנה של יוזמה ועשייה, כל אחד בתחומו שלו, וחג שמח.״ בירכה רעיית הרמטכ"ל.
 

הרמת כוסית בבית הנשיא עם חיילים בודדים
 צילום: דובר צה"ל
הרמת כוסית בבית הנשיא עם חיילים בודדים
 צילום: דובר צה"ל
 

Back to top button