מבזקיםפוליטי / מדיני

שרת הכלכלה: אין בכוונתי להאריך את ההיתר להעסקת רופאים בתורנויות כפי שהוא

מחר (שני), עתיד לפוג תוקפו של היתר כללי להיקף שעות העבודה השבועיות ובשעות נוספות במפעלים רפואיים ובמוסדות לטיפול בזקנים או בילדים. שרת הכלכלה והתעשייה, אורנה ברביבאי ממפלגת יש עתיד, מקיימת בימים אלה רצף דיונים עם נציגי ההסתדרות הרפואית בישראל, נציגי משרד הבריאות והאוצר, מנהלי מרכזים רפואיים ומתמחים ממגוון תחומים, כדי לגבש התייחסות להארכת תוקף ההיתר. השרה הסבירה כי ההיתר כפי שהוא היום לא יוארך.

"אין בכוונתי להאריך את ההיתר כפי שהוא. המתווה ידון בחודש הקרוב וההחלטה תפורסם בטרם יפוג ההיתר. אני ערה להשלכות ההתמודדות עם נגיף הקורונה ולשחיקת המתמחים, אך אנחנו חייבים למצוא פתרון מערכתי להיקף השעות החריג בהעסקתם. אני מכירה בחשיבות הבטחת מקצועיותם בהכשרה ובהתנסות מספקת, אך יש הכרח לבחון את היקף שעות העבודה והתורנויות אותם הם נדרשים לבצע, כדי לאפשר להם תנאי עבודה אנושיים יותר אשר גם יבטיחו טיפול מיטבי למטופלים." אמרה שרת הכלכלה והתעשייה.

עוד הסיפה השרה ואמרה: "האתגר העומד לפתחנו הוא לקבוע מודל מידתי המבטא צרכים דיפרנציאליים ובטווחי זמן קרובים המתחשבים בכלל הגורמים המשפיעים ויוצרים נורמה אחרת של יחס עבודה-מנוחה במערכת הבריאות הישראלית".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
ארכיון: צילום: דוברות הכנסת – נועם מושקוביץ

Back to top button