מבזקיםמשפטי/פלילי

עיריית חיפה תפצה צלם ב 110,000 ₪ על שימוש לא מורשה ב-2 תמונות שצילם.

כבוד השופט יניב הלר מבית משפט השלום חדרה קבע היום כי עיריית חיפה תשלם לצלם הבינלאומי ישראל ברדוגו 110,000 שח וכן הוצאות נוספות שהוציא בגין שימוש שעשתה העירייה ב2 תמונות שצילם בעמוד הפייסבוק של העירייה וזאת מבלי לרכוש את הצילומים כדין או לציין את שמו של ברדוגו.

בכתב ההגנה טענה עיריית חיפה כי ברדוגו לא קיבל אישור לצלם בעיר חיפה ואף מגיע לה לקבל כספים אותם הרוויח ברדוגו ממכירות קודמות של הצילומים. עוד טענה העירייה כי השימוש היה כדין מאחר ורואים בתצלומים את העיר חיפה.

בפסק דינו מתח השופט הלר ביקורת חריפה על העירייה וקבע כי פעלה בחוסר תום לב, עוד דחה השופט את הטענה כי ברדוגו נדרש לאישור לצילום בעיר חיפה וקבע כי ברדוגו סתר את הטענה כבר בשלב מקדמי כאשר הביא תימלול של נציג העירייה שהכחיש כי קיים נוהל כזה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

עוד נקבע כי העיריה ידעה היטב כי התובע אוחז בזכויות היוצרים ביצירות וכי למרות שלא הרוויחה ממון מהפרסומים הרי שחסכה את עלות רכישת התצלומים של ברדוגו המוערכים בעשרות אלפי שקלים.

אצטדיון סמי עופר, צילום: ישראל ברדוגו

עוד ציטט השופט מהמקורות את המימרה ״כל האומר דבר בשם אומרו מביא גאולה לעולם״ כאשר ציין כי המימרה מיוחסת ל3 חכמים שונים.

הצלם ישראל ברדוגו אשר מחזיק בבעלות בחברת המדיה ברדוגו גרופ, מקדיש בשנים האחרונות את זמנו ותובע לדין תאגידים ורשויות רבות אשר הניחו יד על רכושו. כך, בחודשים האחרונים רשם ברדוגו הישג נוסף כאשר בית המשפט המחוזי קיבל ערעור של ברדוגו וקבע כי משרד האנרגיה ישלם לברדוגו 76,000 שח בגין שימוש בתצלום אוויר במצגת שהקרין בפני בכירים אמריקאים.

את הצלם ישראל ברדוגו ייצג עו"ד אריאל דובינסקי וצליל פס חי ממשרד אריאל דובינסקי את העיריה ייצגה עו"ד עופרה שליו מהמחלקה המשפטית של עירית חיפה

אריאל דובינסקי, צוות משרד עורכי הדין, צלמת ענבל מרמרי

Back to top button